تجهیز شبکه های انتقال نیرو برای توزیع انرژی های پاک

    کد خبر :188633

با افزایش تولید انرژی های تجدیدپذیر بسیاری از کشورهای جهان در حال برنامه ریزی به منظور استفاده از شبکه های موجود انتقال نیرو برای استفاده بهینه از این نوع انرژی ها هستند.

به گزارش بازتاب به نقل از فیوچریسم، کارشناسان معتقدند عملی شدن طرح های در حال اجرا در این زمینه مشکلات مربوط به کمبود برق در برخی کشورهای جهان را برطرف خواهد کرد.

نصب صفحات خورشیدی در نقاط دورافتاده و حتی در قالب نیروگاه های بزرگ خورشیدی امروزه در حال تبدیل شدن به یک رویه عادی در ده ها کشور دنیاست. اما انتقال و بهره گیری حداکثری از انرژی پاک به دست آمده به این شیوه هم چالشی جدی است.

علت این است که در برخی موارد انرژی خورشیدی به دست آمده پاسخگوی نیازهای محلی نیست، اما در برخی موارد هم مقدار زیادی انرژی به همین شیوه جمع آوری می شود که برای ذخیره سازی یا جابجایی آن راهکاری اندیشیده نشده و در صورت اتصال شبکه های انتقال نیرو به این منابع می توان تحولی اساسی در نحوه تولید و مصرف برق ایجاد کرد.

در اکثر شبکه های انتقال نیرو از جریان برق متناوب استفاده می شود، اما استفاده از جریان برق مستقیم در این شبکه ها رو به افزایش است. علت آن است که در شبکه های برق مستقیم قابلیت حمل و انتقال انرژی بسیار بیشتری در مسافت های طولانی وجود دارد و از سوی دیگر در این شیوه میزان اتلاف انرژی هم کمتر است.

پژوهشگران و مهندسان آمریکایی در ایالت وایومینگ در حال تاسیس یک نیروگاه بادی جدید هستند که قادر به تولید ۱۲ میلیون مگاوات ساعت انرژی برق در سال است و قرار است برای انتقال این حجم انرژی از مجموعه ای از خطوط انتقال برق استفاده شود که الکتریسیته مورد نیاز ایالت های کالیفرنیا، نوادا و آریزونا را تامین می کنند.

تکمیل این طرح ۳ میلیارد دلار هزینه در برخواهد داشت.

دولت آمریکا بودجه ای ۸۸ میلیارد دلاری را به ایجاد خطوط انتقال انرژی از نیروگاه های تجدیدپذیر به نقاط مختلف این کشور اختصاص داده و امیدوار است بخشی از این پروژه ها را برای ایجاد ۳۴۰۰ کیلومتر خط انتقال نیرو تا سال ۲۰۲۰ تکمیل کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید