حوزه‌های علمیه مستقل‌اند/ کمک‌های اندک دولت در حدی نیست که هجمه‌های سنگین به حوزه وارد می‌کنند

    کد خبر :188540

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گفت: جمهوری اسلامی ایران طرحی نو از مدل مردم‌سالاری دینی به جهان ارائه کرد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین علی سعیدی شنبه‌شب (۹ دی) در آئین افتتاحیه نخستین کنگره یک‌هزار شهید روحانی استان قم در سالن همایش‌های پیامبر اعظم(ص) مدرسه علمیه امام کاظم(ع) عنوان کرد: روحانیت و حوزه‌های علمیه نقش بی‌بدیلی در انقلاب اسلامی ایفاء کرده‌اند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: امروز ترویج فرهنگ ایثار و شهادت جامعه را از بسیاری از توطئه‌ها در امان نگه می‌دارد. بر این اساس همه باید از ظرفیت‌های موجود در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تلاش کنیم.

وی تاکید کرد: انقلاب اسلامی معادله جهانی را تغییر داد و مدل جدیدی را ارائه نمود که مبتنی بر مردم‌سالاری دینی است و باید این مدل با فعالیت‌های فرهنگی حفظ شود.

حجت‌الاسلام سعیدی عنوان کرد: تغییر موضوعات و متغیرات اجتماعی و سیاسی تکلیف بانیان آن را نیز تغییر می‌دهد چراکه در هر عصر و زمانی متغیرهایی به وجود می‌آید که در دوران گذشته وجود نداشته است.

به گزارش ایسنا از قم،وی بیان کرد: سیستم قانون‌گذاری در دوران معاصر کشور از سبک غربی به دینی تغییر کرده است که در این راستا شورای نگهبان جایگاه ویژه‌ای دارد و انقلابی‌گری در این جا دارای معنا می‌شود.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یادآور شد: علما و جامعه روحانیت دارای رسالت سنگینی در هدایت‌گری جامعه هستند به‌ویژه این وظایف بعد از پیروزی انقلاب به مراتب سنگین‌تر شده است.

وی یادآور شد: از دوران غیبت کبری تا امروز با سه دسته از علما در جامعه مواجهه هستیم؛ دسته اول همچون میرزای شیرازی، شیخ فضل‌الله نوری، آیت‌الله مدرس، آیت‌الله کاشانی و شهید صدر که در پاسداری از شریعت و مقابله با ظلم و اندیشه‌های انحرافی تلاش کردند.

حجت‌الاسلام سعیدی ادامه داد: دسته دوم علمایی بودند همچون میرزای قمی و ملای سبزواری که در سیاست دخالتی نمی‌کردند اما برای دشمنان نیز امتیازی قائل نبودند.

وی گفت: سومین دسته نیز علمایی بودند که برای حفظ مکتب تشیع تلاش‌های بسیاری از خود نشان دادند که مرحوم مجلسی و میرداماد از آن جمله هستند.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: حوزه‌های علمیه مستقل هستند و کمک‌های اندک دولت در حدی نیست که این هجمه‌های سنگین را به حوزه وارد می‌کنند.

وی در خصوص رسالت سپاه نیز تصریح کرد: سپاه پاسداران بر اساس وظایف و رسالت‌های خود در مسیر شهداء و تحقق آرمان‌های امام خمینی(ره) و رهبری حرکت می‌کند.

وی با قدردانی از حضور مردم در حماسه ۹ دی نیز خاطرنشان کرد: مردم ایران با حضور در حماسه ۹ دی در سال‌جاری دین خود را به انقلاب و آرمان‌های امام (ره) ادا کردند.

حجت الاسلام سعیدی در پایان اظهار داشت: دشمن هیچ‌گاه دست از توطئه و فتنه برنمی‌دارد از این رو باید در فتنه‌ها مرزبندی‌ها را مشخص کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید