خدمات دندانپزشکی در بخش دولتی تعطیل است

    کد خبر :188280

معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به وجود ۲ هزار و ۶۰۰ یونیت دندانپزشکی در دانشکده ها و کلینیک های ویژه گفت: متاسفانه اتفاق خوبی در بخش دندانپزشکی نمی افتد و عملا این کلینیک ها تعطیل هستند.

دکتر قاسم جان‌بابایی صبح یکشنبه در نشست روسا و کارشناسان امور دندانپزشکی دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور موضوع توجه به سلامت دهان و دندان افراد زیر ۱۴ سال را مورد تاکید قرار داد و افزود: این سیاستی است که همه کشورها برای پیشگیری از میزان پوسیدگی دندانها در سن بالاتر به کار می گیرند.

وی ادامه داد: بر همین اساس، وزارت بهداشت نیز این سیاست را در دوره قبل در دستور کار قرار داد و اقداماتی را نیز شروع کرد.

معاون وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه پتانسیل ما در خدمات دندانپزشکی خیلی بیشتر از کارهایی است که انجام می شود، تصریح کرد: متاسفانه هنوز نتوانسته ایم ارتباط بین دانشکده های دندانپزشکی و بیمارستانها را برقرار کنیم.

جان‌بابایی با عنوان این مطلب که واحد دندانپزشکی در برخی از بیمارستان های دولتی فعال است، اظهار داشت: با توجه به وجود ۲ هزار و ۶۰۰ یونیت دندانپزشکی در دانشکده ها و کلینیک های ویژه اما اتفاق خوبی در این زمینه نمی افتد و عملا ظهر به بعد این مراکز تعطیل هستند.

به گزارش مهر، وی بر ضرورت ارائه خدمات دندانپزشکی به بیماران صعب العلاج و بیماران خاص تاکید کرد و افزود: کمتر کسی است که بخواهد به دندان های این قبیل بیماران دست بزند، در حالی که این افراد نباید بلاتکلیف بمانند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید