کارهای نمایشی در دندانپزشکی به درد مردم نمی خورد

    کد خبر :188265

وزیر بهداشت با تأکید بر پرهیز از کارهای نمایشی در حوزه خدمات دندانپزشکی گفت: ایده آل ما رسیدن به شاخص یک دندان پوسیده است.

دکتر سیدحسن هاشمی صبح یکشنبه در نشست روسا و کارشناسان امور دندانپزشکی اظهار داشت: مشکل دندان و گرفتاری هایی که جوامع مختلف با آن مواجه هستند مربوط به امروز و دیروز نیست.

هاشمی با بیان این مطلب که جامعه دندانپزشکی در ایران هم تراز با جامعه دندانپزشکی در کشورهای پیشرفته توانسته به تکنولوژی دست یابد افزود: در حوزه دانش و مهارت و همچنین تجهیزات دندانپزشکی وضع ما خوب است اما در بحث عدالت و دسترسی به خدمات، شرایط مناسب نیست.

وی با بیان این مطلب که یک بخش از کارهای دندانپزشکی مربوط به حمایت مالی بیمه ها است افزود: بخش دیگر هم خود مردم هستند که باید به بهداشت دهان و دندان توجه کنند.

وزیر بهداشت با بیان این مطلب که در چهار سال گذشته۴۰ میلیون خدمت برای پیشگیری از پوسیدگی دندان به افراد زیر ۱۴ سال ارائه داده ایم، تصریح کرد: نتیجه آن این شد که در این فاصله کوتاه از شاخص ۲.۱ دندان پوسیده به ۱.۸ برسیم.

هاشمی در عین حال ایده آل سلامت دهان و دندان را رسیدن به عدد یک دانست و گفت: این عدد شاخص پیشرفته ترین کشورهای دنیا از نظر بهداشتی است.

وزیر بهداشت با عنوان این مطلب که در هیچ کجای دنیا تمامی هزینه های مراقبت از دندان به طور کامل پرداخت نمی شود، تأکید کرد: در گذشته خدمات دندانپزشکی به بخش خصوصی می رفت ولی خیلی خوب است که دولت هم سهمی در این بازار داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه کار در حوزه دندانپزشکی از دولت قبل شروع شده است، گفت: به نظر من بخشی از این کار نمایشی بوده است به طوری که در ۱۱۶ بیمارستان یونیت گذاشته ایم که متأسفانه بعضی ها تعطیل و بعضی نیز نیمه تعطیل شده اند.

هاشمی با تأکید بر اینکه کارهای نمایشی خوب نیست یکی از اشکالات دولتی و غیر دولتی را همین موضوع اعلام کرد و افزود: در بحث پیشگیری در کنار مردم هستیم ولی در موضوع درمان باید بگوییم بخشی را خودشان پرداخت کنند چون پیشگیری نکردند.

به گزارش مهر، وزیر بهداشت همچنین بر تعیین تعرفه ای بین تعرفه دولتی و خصوصی برای خدمات دندانپزشکی تأکید کرد و اظهار داشت: در حال حاضر بهانه ای برای نبود تجهیزات دندانپزشکی وجود ندارد و لذا باید بهترین مواد اولیه در اختیار مصرف کننده قرار گیرد. در زمینه قیمت هم باید به نحوی رقابت شود که با سود منطقی از مصرف کننده حمایت کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید