گشت مشترک در اتوبان تهران – ساوه برای مقابله با ضایعات‌سوزی‌

    کد خبر :188196

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهارستان از انجام گشت‌های مشترک محیط زیست اسلامشهر و بهارستان در حوزه اتوبان تهران – ساوه جهت کنترل و برخورد با ضایعات سوزی‌ها خبر داد.

به گزارش ایسنا، شیدا اکار با بیان اینکه گشت و پایش زیست محیطی هفته گذشته با حضور کارشناسان ادارات بهارستان و اسلامشهر و به همراه معاونت نظارت و پایش حفاظت محیط زیست استان تهران صورت گرفت، افزود: با توجه به فصل سرما و پدیده وارونگی هوا، شاهد افزایش غلظت آلاینده‌های هوای شهری هستیم و عواملی چون پسماند و ضایعات سوزی در تشدید آلودگی هوا در این ایام بسیار موثر بوده و اهمیت برخورد با این مساله، زمینه انجام گشت‌های مشترک توسط ادارات حفاظت محیط زیست را فراهم کرده است.

سایت اطلاع رسانی محیط زیست استان تهران(سامات)، وی در ادامه افزود: از آنجایی که مسیر اتوبان ساوه بدلیل حضور تعداد زیادی واحد ضایعاتی و قرارگیری در محور تهران به شهرستان‌های جنوب غرب مستعد ایجاد آلودگی توسط افراد سودجو و متخلف است، لذا بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته این محورها بطور مستمر تحت پایش بوده و با موارد تخلف برخورد می‌شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهارستان در پایان تاکید کرد: از آنجایی که متاسفانه بسیاری از ضایعات سوزی‌ها توسط افراد ناآگاه بدون در نظر گرفتن عواقب زیست محیطی آن و یا افراد سودجو و با ترک محل انجام می‌پذیرد، امکان برخورد و شناسایی وجود ندارد. لذا همکاری شهروندان جهت جلوگیری و کنترل این موارد و افزایش آگاهی از تاثیرات زیست محیطی این اقدامات بسیار ضروری بوده و در رفع مشکل منطقه موثر است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید