طعنه سامسونگ و ال‌جی به اپل

    کد خبر :187985

چند وقت پیش بعضی از کاربران اپل ادعا کردند که این شرکت سرعت پردازش آیفون‌های قدیمی‌تر خود را کاهش داده است. پس از افزایش این نوع انتقادات اپل فرضیه مطرح شده را تایید کرد و گفت این حرکت به دلیل حفظ عملکرد گوشی اتفاق افتاده است. ظاهرا مشکلات باتری باعث می‌شده که شاهد خاموش شدن ناگهانی بعضی از گوشی‌ها باشیم و این اقدام اپل برای حل این مشکل بوده است.

با این وجود توضیحات اپل نتوانست کاربران آیفون‌‎های قدیمی‌تر را قانع کند. بعضی از کاربران معتقد بودند به جای کاهش سرعت پردازش باید باتری‌های مشکل‌دار تعویض می‌شدند و بعضی دیگر معتقد بودند اپل وظیفه داشته قبل از این اقدام در این مورد اطلاع‌رسانی کند. در کنار این موضوع بعضی‌ دیگر گفته‌اند که کاهش سرعت آیفون‌های قدیمی‌تر صرفا برای افزایش فروش آیفون‌های جدید است. در این شرایط و با افزایش انتقادات اپل از این اقدام خود عذرخواهی کرد.

حال در فضای جدید شکل گرفته، شرکت‌های مختلف وارد صحنه شده‌اند و اعلام کرده‌اند که آن‌ها سرعت گوشی‌های قدیمی‌تر را کاهش نداده‌اند. چند روز پیش شرکت‌های HTC و موتورولا این مساله را اعلام کردند و اخیرا هم ال‌جی و سامسونگ به این جمع پیوسته‌اند.

ال‌جی اعلام کرده: هیچوقت چنین نکردیم و هیچوقت چنین کاری نمی‌کنیم؛ نظر کاربران‌مان برای‌مان مهم است.

سامسونگ هم در اظهارنظری مشابه اعلام کرده در طول عمر یک گوشی از طریق بروزرسانی‌های نرم‌افزاری عملکرد پردازنده را کاهش نمی‌دهد.

با توجه به مواضع شرکت‌های مختلف به نظر می‌آید اقدام شرکت اپل اقدام متعارفی در بازار گوشی‌های هوشمند به حساب نمی‌آید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید