از ساختمان سازی «وتوصا» در کوهسار چه خبر؟

    کد خبر :187836

پنج سال پیش بود که هلدینگ سرمایه گذاری فیروزه، شرکت سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران را خرید تا نقطه امیدی باشد برای احیای شرکتی بورسی که بیش از 250 هزار سهامدار دارد. حضور فیروزه ای ها در «وتوصا» سبب شد تا این شرکت حاشیه نشین، ظرف مدت کوتاهی تغییر چهره داده و به نماد اعتماد و کیفیت تبدیل شود. در مدت پنج سال دارایی های غیر مولد هرچند که بازدهی مناسبی داشته اند از سبد سهام (پرتفولیو) توسعه صنعتی خارج شده و سهام برخی از شرکت ها به دلیل سیاست متنوع سازی سبد و هم سو شدن ترکیب دارایی ها به آن اضافه شده است.

«وتوصا» اما در کنار پرتفولیو تکانی چند سال اخیر خود، در منطقه شهران (سال 91) زمینی را به قصد ساخت و ساز خریداری کرد.اما بعد از مدت کوتاهی، رکود بازار مسکن ایران را درخود گرفت و این سوال برای سهامداران توسعه صنعتی ایران پیش آمد، که: “چرا با وجود این رکود شدید، وارد بازار مسکن شده اید”. . . خوشبختانه، پس از گذشت این دوران سخت، پروژه «کوهسار»، آن هم در غربی ترین نقطه شهر مورد توجه و استقبال متقاضیان مسکن قرار گرفته است که این موضوع باعث رضایتمندی مدیران و خوشحالی سهامدارن شده است.

همه را خریدند ؛ چیز زیادی باقی نمانده…

مدیر فنی پروژه 288 واحدی کوهسار در گفت و گویی اعلام کرده: “88 درصد واحدهای این مجتمع که پیمانکار آن شرکت ساختمانی «گنو» است، فروخته شده و در حال حاضر این سازه 42 هزار متر مربعی به عنوان یکی از بهترین مجتمع های ساختمانی در منطقه شهران شناخته می شود”.

مهندس فرشاد مشفق مدیر فنی پروژه کوهسار درباره ویژگی های این پروژه گفت:”پروژه کوهسار در قالب 288 واحد مسکونی و 11 باب واحد تجاری طراحی و ساخته شده است. این پروژه در قالب 4 بلوک ساخته شده که بلوک A دارای 56 واحد، بلوک B دارای 104 واحد، بلوک C دارای 72 واحد و بلوک D دارای 56 واحد است. این پروژه با همکاری شرکت گنو ساخته شده که یکی از معتبرترین پیمانکاران صنعت ساختمان کشور است”.

وی درباره نوع ساخت این پروژه ابراز داشت: “اسکلت همه بلوک ها بتونی است که هر یک در 8 طبقه طراحی شده و علاوه بر آن هر بلوک دارای سه طبقه منفی پارکینگ می باشد. همچنین همه بلوک ها دارای لابی، سالن اجتماعات، سالن ورزشی، محل بازی کودکان، فضای سبز و دفتر مدیریت هستند”.

او در ادامه اظهار داشت: “یکی از بزرگترین خصوصیات مثبت این پروژه اتمام به موقع آن است. سرعت پروژه در کنار زیرساخت های اساسی و باکیفیت آن از مهمترین ویژگی های این پروژه است که ما به این نوع ساخت افتخار می کنیم”.

مشفق در خصوص رعایت خطوط قرمز پروژه کوهسار گفت: “بزرگ ترین حسن این پروژه رعایت کردن خطوط قرمز و با اهمیت است. به طوری که تمامی واحدها از نور طبیعی بهره می برند. همچنین همه واحدهای این پروژه دارای بالکن هستند و سیستم گرما و سرمای همه واحدها مستقل از یکدیگر است. علاوه بر این ویژگی ها، تمامی بلوک ها دارای آسانسور نفربر و برانکار بر، به صورت مجزا هستند. از طرفی فضای سبز و نورپردازی های انجام شده در آن از نکات مهم و مثبت این پروژه به حساب می آیند”.

بهره برداری «آن تایم» / کوهسار «لابی من» هم دارد!

این مقام اجرایی در ادامه به ویژگی مهم دیگر پروژه کوهسار اشاره کرد و بیان داشت: “مساله بهره برداری یکی دیگر از موارد بااهمیت این پروژه است. به طوری که این پروژه با کیفیتی بهره برداری شده که آن را در منطقه متمایز ساخته و سبب شده تا مورد توجه قرار گیرد”.

مدیر فروش پروژه کوهسار در خصوص وضعیت فروخته شدن این واحدها در شرایطی که بازار مسکن دارای وضعیت رکودی است گفت: “در بازاری که مسکن دارای رکود نسبی است به دلیل ویژگی هایی که این پروژه داشته از نظر فروش با مشکل همراه نبوده است. به طوری که تاکنون 88 درصد از این واحدها فروخته شده و پیش بینی می شود مابقی نیز تا پایان سال جاری به فروش برسد و دلیل این موفقیت هم سازه خوب و بنای متفاوت و استاندارد مجتمع کوهسار به نسبت منطقه ای است که در آن واقع شده است”.

مشفق همچنین به خاص بودن این پروژه در منطقه اشاره کرد و ابراز داشت: “وجود لابی من، نگهبانی، تیم تعمیر و نگهداری تاسیسات ساختمان، باغبانی و فضای سبز و بسیاری دیگر از ویژگی هایی که به آن ها اشاره شد موجب شده تا به این پروژه به طور ویژه ای توجه شود. زیرا چنین ویژگی هایی در ساختمان های این منطقه از تهران یافت می شود و بسیاری از خدماتی که در برخی از پروژه های منطقه یک تهران ارایه می شود ، در پروژه کوهسار شهران طراحی شده است”.

ساخت کل پروژه حدود دو سال و نیم طول کشید

در ادامه از این مقام مسوول درباره تاریخچه احداث و بهره برداری این پروژه پرسیدیم. وی گفت: “در سال 91 جواز پروژه کوهسار صادر و ساخت آن به طور رسمی از اواخر سال 1392 و اوایل 1393 آغاز شد، در شهریور ماه 1395 نیز واحدها به مالکینی که پیش خرید کرده بودند تحویل داده شد”.

او با اشاره به سودآوری این پروژه به دلیل ویژگی های منحصر به فرد در منطقه به رغم رکود بازار مسکن اظهار داشت: “پیش فروش این واحدها با قیمت 4 میلیون و 200 هزار تومان در هر متر مربع انجام شد و پس از اتمام نیز هر متر مربع آن با نرخ 5 میلیون و 600 هزار تومان تا 5 میلیون و 800 هزار تومان به فروش رسید و حتی برخی از واحدها نیز با قیمت هر متر مربع 6 میلیون و 500 هزار تومان فروخته شد”.

مشفق افزود: “علاوه بر سودآوری مادی که این پروژه برای شرکت داشت ویژگی مهمی که ما را به آن مفتخر ساخته، برند سازی شرکت توسعه صنعتی ایران در صنعت ساخت و ساز می باشد. زیرا شرکت توسعه صنعتی این توانمندی را داشته تا خدماتی را به مشتریان ارایه کند که هم از نظر فرهنگی و هم از نظر کیفی در منطقه منحصر به فرد باشد و به وسیله آن بافت منطقه را تغییر داده است”.

در صنعت ساختمان هم برندی شدیم

او در ادامه به برندسازی شرکت توسعه صنعتی و جلب اعتماد و رضایت مردم به وسیله این پروژه تاکید کرد و افزود: “ادامه فعالیت های ساختمانی شرکت توسعه صنعتی به سیاست های مدیران این مجموعه در سطح کلان بستگی دارد. اما نکته مهم برای ما این است که مدیران این شرکت سعی کرده اند پلتفرمی را آماده سازند که چنانچه شرکت تمایل به ادامه فعالیت های ساختمانی در آینده را داشت به دلیل اعتباری که به وسیله این پروژه در بازار مسکن و مصالح کاربردی در ساخت و ساز ارایه کرده بتواند در آینده با موفقیت بیشتری به فعالیت های خود ادامه دهد”.

وی در پایان اضافه کرد: “ما در منطقه نقدترین کارفرمایی بودیم که هم در معامله و تسویه حساب با پیمانکاران و هم با هموطنان عزیزی که این واحدها را پیش خرید کرده بودند ، پروژه را به موقع به جلو حرکت دادیم. شرکت توسعه صنعتی به وسیله پروژه کوهسار، پلکانی را برای خود ایجاد کرد تا با توجه به برند سازی انجام شده بتواند قدم های بعدی را در پروژه های ساختمانی آسان تر بردارد”

مشفق افزود : ارزش و احترام به قشر متوسط جامعه و فراهم ساختن سطح قابل توجهی از خدمات و کیفیت برای آن ها هدف ما در این پروژه بوده است.

این مقام اجرایی در پایان تاکید کرد : شرکت توسعه صنعتی ایران در فعالیت ها و معاملات خود در طی سال های اخیر همواره کوشیده است که خوش قولی و خوش حسابی سرلوحه فعالیتهایش باشد و انجام تسویه حساب به موقع با پیمانکاران و کارگران این پروژه گواهی بر صداقت این امر است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید