زیباکلام: صداوسیما از عوامل بروز خشم و عصبانیت مردم بود

    کد خبر :187727

صادق زیباکلام با اشاره به نقش صداوسیما در دامن زدن به اختلافات سیاسی در کشور گفت: من معتقدم اتفاقا یکی از دلایل و عوامل ایجاد نارضایتی، عصبانیت و خشم که ما روزهای پنجشنبه و جمعه (7 و 8 دی) در برخی از شهرهای ایران‌ شاهد بودیم صداوسیما است که باعث بروز این اتفاقات می‌شود.

صادق زیباکلام (استاد دانشگاه) با بیان اینکه صداوسیما از دلایل بروز نارضایتی‌های اخیر در جامعه شده است، گفت: من البته نمی‌خواهم ابعاد فشارهای اقتصادی، بیکاری، تورم، گرانی، فساد ناهنجاری و سرخوردگی‌های سیاسی و اجتماعی را دست‌کم بگیرم اما معتقدم صداوسیما در سال‌های گذشته به‌جای اینکه به مسئولان و نظام کمک کند و دردها و مشکلات و ضعف‌ها و ناکامی‌ها را منعکس کند، متاسفانه بلندگوی یک جناح تندرو شده است؛ جناحی که بسیاری از مشکلاتی که الان به وجود آمده، در نتیجه سیاست‌های این جریان تندرو بوده است.

به گزارش ایلنا،او خاطرنشان کرد: صداوسیما متاسفانه به‌جای اینکه واقعیت‌ها را بازگو کند فقط و فقط به چند دستگی‌ها دامن می‌زند. الان ما وارد هشتمین سال از حوادث انتخابات 88 شده‌ایم و هشت سال از آن دوره می‌گذرد اما در این هشت سال از اینکه هشت دقیقه صداوسیما به کسانی که اعتراض کرده‌ بودند و جلوی اعتراضشان هم گرفته شد و سپس تحت عنوان فتنه‌گر به حبس افتادند؛ فرصت حرف زدن نداد درعوض در این هشت سال هرچه دلش خواسته علیه یک عده منتقد ناراضی، به عنوان فتنه‌گر گفته است. خودش بریده، خودش دوخته و خودش پوشیده است و هرچه دلش خواسته در این هشت سال تحت عنوان فتنه و فتنه‌گر و حماسه 9 دی و غیره گفته است.

این استاد دانشگاه ادامه داد: اگر صداوسیما در این هشت سال؛ تنها سالی یک دفعه برای مخالفان و به قول خود صداوسیما فتنه‌گران هم زمان قائل می‌شد و در این 365 روز و هشت سال آزگاری که به آنها حمله کرده، می‌گفت من به ازای هر یک سالی که هرچه دلم خواست علیه شما گفتم یک دقیقه به شما فرصت می‌دهم شاهد بسیاری از این خشم و نارضایتی نبودیم. صداوسیما امروز باید هشت دقیقه فرصت می‌داد تا کسانی که فتنه‌گر خطاب می‌شوند می‌آمدند و می‌گفتند ما خواسته‌مان در خرداد 88 چه بود اما دریغ از اینکه هشت ثانیه بیاید و از تریبونی که هزینه‌اش را مردم می‌دهند در اختیار مردم بگذارد.

زیباکلام گفت: نهایتاً صداوسیما تمام تلاشش را به کار می‌برد که بگوید این اعتراض‌های روزهای اخیر علیه روحانی و علیه گرانی و سیاست غلط دولت بود. متاسفانه صداوسیما مثل کبک سرش را در برف فرو برده است و نمی‌خواهد واقعیت‌ها را ببیند.

او ادامه داد: الان من مطمئنم اگر شما برنامه‌های صداوسیما را ظرف 48 ساعت آینده رصد کنید دو وجه بارز را در آن می‌بینید یکی تکرار همان کلیشه‌های هشت سال گذشته در مورد فتنه‌گران و دیگری اینکه بله مردم ناراضی و ناراحت هستند و سعی می‌کنند که مشکلات را به گردن آقای روحانی بریزند. همانطور که در هشت سال گذشته صداوسیما از دیدن واقعیت‌ها فرار کرده متاسفانه امروز هم از دیدن واقعیت‌ها فرار می‌کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید