درگذشت نویسنده سرشناس آمریکایی

    کد خبر :187433

«سو گرفتون» نویسنده آثار جنایی بر اثر ابتلا به بیماری سرطان درگذشت.

به گزارش ایسنا،‌ «گاردین» نوشت: «سو گرفتون» نویسنده آمریکایی که برای نگارش مجموعه «الفبای کینزلی میلهون» شهرت داشت، در سن ۷۷ سالگی و پس از دو سال مبارزه با سرطان در کالیفرنیا درگذشت.

مجموعه «الفبا»ی این زن نویسنده، رمان‌های جنایی و رمزآلودی بودی که هر یک با یکی از حروف الفبا آغاز می‌شد. حرف «Y» این مجموعه رمان در مات اوت ۲۰۱۷ روانه بازار کتاب شد.

«گرفتون» هرگز با اقتباس تلویزیونی یا سینمایی کتاب‌هایش موافقت نکرد و با سایه‌نویسی هم مخالف بود. به همین دلیل، دختر او اعلام کرد: از دید خانواده ما کتاب‌های «الفبا» با «Y» به پایان رسیده است.

مجموعه رمان‌های معروف این نویسنده آمریکایی، داستان‌های جنایی «کینزی میلهون» را به عنوان زنی که در شهری خیالی در کالیفرنیا کارآگاه خصوصی است، روایت می‌کند. اولین قسمت از این چندگانه سال ۱۹۸۲ با نام «A is for Alibi» منتشر شد. این کتاب‌ها تاکنون به ۲۶ زبان دنیا ترجمه شده‌اند و به فهرست پرفروش‌ترین‌های آمریکا راه پیدا کرده‌اند.

جمعی از نویسندگان و چهره‌های سرشناس همچون «وال مک‌درمید»، «مگ کابوت»، «هیلاری دیویدسون» و «جولی آن امری» در فضای مجازی از شنیدن خبر درگذشت این زن رمان‌نویس ابراز تاسف کرده‌اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید