رئیس اورژانس اجتماعی کشور خبر داد

فعالیت 106 روانشناس و مددکار اجتماعی در مناطق زلزله زده کرمانشاه

    کد خبر :187308

رئیس اورژانس اجتماعی کشور از حضور و فعالیت ۱۰۶ روانشناس و مددکار اجتماعی در مناطق زلزله زده کرمانشاه خبر داد.

اسد بیگی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به گفته‌های رئیس سازمان بهزیستی استان کرمانشاه و کارشناسان اورژانس اجتماعی در خصوص وجود افکار خودکشی در ۹۷ نفر پس از زلزله اخیر کرمانشاه و نیاز به مداخلات روانی و اجتماعی، گفت: بعد از وقوع زلزله کرمانشاه ۵۳ تیم روانشناسی، مددکاری اورژانس اجتماعی و تیم محب به منطقه اعزام شدند که ۴۷۷۰ نفر را مورد غربالگری قرار دادند. در این غربالگری مشخص شد که ۲۵۸۶ نفر نیازمند مداخلات روانی و اجتماعی هستند و در مجموع ۱۰۶ نفر روانشناس و مددکار اجتماعی در مناطق زلزله زده حضور یافتند.

وی با اشاره به تجربه نادرست زلزله بم و حضور بدون هماهنگی روان‌شناسان دستگاه‌های مختلف در چادرهای مردم که باعث ناراحتی‌شان شده بود، اظهار کرد: این تجربه باعث شد تا در زلزله کرمانشاه مشاوران و روانشناسان بهزیستی، وزارت بهداشت و… ائتلاف تشکیل دهند و بر این اساس همه این افراد با هماهنگی بین دستگاهی به مردم مراجعه کرده و از حضور سرخود در محل خودداری می‌کردند.

رئیس اورژانس اجتماعی کشور در ادامه با اشاره به اینکه حضور روان شناسان، مددکاران اجتماعی و اورژانس اجتماعی در مناطق زلزله همچنان ادامه خواهد داشت، توضیح داد: افرادی که در حال حاضر به این مناطق اعزام می‌شوند بیشتر از شهرهای دیگر کرمانشاه و سایر شهرستانها هستند. هماهنگی این گروه‌ها با معاونت مشاوره مرکز پیشگیری سازمان بهزیستی کشور و بهزیستی استان کرمانشاه است.

اسد بیگی در خاتمه با رد ادعاهایی مبنی بر افزایش نگرانی‌کننده خودکشی در مناطق زلزله‌زده گفت: استان کرمانشاه پس از استان ایلام از نظر اقدام به خودکشی در رتبه دوم کشور است و تا پیش از زلزله نیز به طور میانگین در این استان هر ماه یک نفر بر اثر خودکشی جان خود را از دست می‌داد که پس از زلزله و در این مدت 45 روز تنها 3 مورد خودکشی منجر به فوت گزارش شده است و افزایش نگران کننده ندارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید