بیانیه وزارت خارجه آمریکا در حمایت از اعتراضات ایران!

    کد خبر :187128

وزارت خارجه آمریکا با انتشار بیانیه ای مداخله جویانه اعلام کرد، ناآرامی های ایران را زیر نظر داریم.

در این بیانیه که پایگاه اینترنتی وزارت خارجه آمریکا آن را منتشر کرده ، ادعا شده است: «ما گزارش های مربوط به تظاهرات مسالمت آمیز شهروندان ایرانی در چندین شهر در این کشور را زیر نظر داریم و آنها را دنبال می کنیم. رهبران ایران یک کشور ثروتمند را با تاریخ و فرهنگ غنی به یک کشور ورشکسته اقتصادی و سرکش بدل کرده اند که صادرات اصلی آن خشونت، خونریزی وهرج و مرج است. همانطور که رئیس جمهور ترامپ اعلام کرده است، بیشترین قربانیان رهبران ایران مردم این کشور هستند»!

این بیانیه می‌افزاید: آمریکا به شدت بازداشت تظاهرکنندگان را محکوم می کند. ما از تمامی کشورها می خواهیم که علنا از مردم ایران و درخواست های آنها برای کسب حقوق اساسی خود و پایان دادن به فساد حمایت کنند.

در چهاردهم ماه ژوئن سال دو هزار و هفده رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا در کنگره اعلام کرد که از عواملی در داخل ایران که می توانند به تغییر صلح آمیز دولت کمک کنند حمایت می کند. ما می دانیم که این عوامل در آنجا حضور دارند. وزیر خارجه آمریکا بار دیگر امروز حمایت شدید خود را از مردم ایران اعلام می کند.

به گزارش برنا، پل رایان رئیس مجلس نمایندگان آمریکا هم در پیامی توئیتری نوشت: از تظاهرکنندگان در ایران حمایت می کنیم.

به گزارش برنا به نقل از صداوسیما، رایان در این پیام مدعی شد: «حمایت از تظاهرکنندگان در ایران برای ما مهم است. این نتیجه تمرکز بیش از اندازه یک دولت بر روی تقویت سازمان های تروریستی به جای توجه به وضعیت شهروندانش است».

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید