نیسان با فناوری‌های هوشمند به نمایشگاه CES 2018

    کد خبر :186966

نیسان قصد دارد به زودی در نمایشگاه CES ۲۰۱۸، از فناوری‌های جدید خود در ارتباط با سیستم حرکتی و کنترل خودرو رونمایی کند.

نیسان در نمایشگاه لوازم الکترونیکی مصرفی (CES) در ماه ژانویه با تاکید بر سیستم هوشمند حرکتی پیشرفته خود شرکت خواهد کرد. به غیر از این، خودروساز ژاپنی قصد دارد تا فناوری‌های آینده محور بسیار جالبی در مورد کنترل خودرو رونمایی کند، که مطمئنا حرف‌های تازه‌ای برای گفتن خواهد داشت.

امروزه فناوری‌های الکتریکی و خودران مورد توجه بازار هستند و نیسان می‌خواهد توانایی خود را در حیطه این فناوری‌ها در CES نشان دهد. خودروی مفهومی IMx بعد از نمایشگاه خودروی توکیو برای دومین بار ظاهر خواهد شد، در حالی که نسل جدید خودروی الکتریکی لیف (Leaf) با مدل بروز‌رسانی شده سال ۲۰۱۸ نیز نمایش داده خواهد شد.

لیف جدید با آخرین فناوری‌های نیسان، مانند ای-پدال (e-Pedal) و دستیار پروپایلوت (ProPilot Assist) مجهز می‌شود که خودروساز ژاپنی برای استفاده در خودروهای آینده خود تدارک دیده است. قابلیت‌های اضافی تازه‌ شامل مدل ۲۰۱۸ خودروی نیسان روژ (Rogue) نیز خواهد شد که در حال حاضر با ویژگی دستیار پروپایلوت عرضه می‌شود. خودروی روژ پرفروش‌ترین کراس‌اوور نیسان در ایالات متحده است و از این رو نمایش خودروی جدید با آخرین فناوری‌ها قصد اصلی خودروساز کاناگاوا را برای تصرف بازار نشان می‌دهد.

نمایشگاه CES پلت‌فرم مهمی برای تولیدکنندگان عمده است، تا توانایی تکنولوژیکی خود را در مقیاس جهانی نشان دهند. با توجه به چرخش خودروسازان به سمت تولید خودروهای آینده محور الکتریکی و خودران، انتظار می‌رود بسیاری از خودروسازان دیگر نیز با بسیاری از طرح‌های مفهومی و فناوری‌های آینده‌محور در نمایشگاه CES ۲۰۱۸ حضور یابند. درهای این نمایشگاه از ۹ ژانویه ۲۰۱۸ (۱۹ دی ماه ۹۶) برای بازدید علاقه‌مندان باز خواهد شد.

پیش از این، نیسان خودروی مفهومی جدید خود با قابلیت انتشار آلایندگی صفر را در نمایشگاه خودروی ۲۰۱۷ توکیو رونمایی کرد. خودروی مفهومی که نیسان IMx نامیده می‌شود، یک کراس‌اوور تمام الکتریکی با فناوری کاملا خودران و محدوده رانندگی بیش از ۶۰۰ کیلومتر است.

خودروی مفهومی IMx بر اساس پلت‌فرم جدید الکتریکی نیسان طراحی شده و پس از آن در دیگر خودروهای آینده استفاده می‌شود. این همان پلت‌فرمی است که نسخه تازه منتشر شده از نسل دوم خودروی لیف بر مبنای آن طراحی شد. این پلت‌فرم باعث می‌شود تا کف خودرو به طور کامل مسطح حفظ شود؛ نتیجه این است که مرکز جرم خودرو پایین نگه داشته می‌شود و دینامیک سواری بهتری در دسترس خودرو قرار می‌گیرد.

نیروی محرکه خودروی لیف از یک جفت موتور الکتریکی تامین می‌شود، که در محور جلو و عقب قرار دارند. خودرو قادر است قدرت خروجی ترکیبی ۴۳۰ اسب بخار و گشتاور ۷۰۰ نیوتن‌متر تولید کند. طبق گفته نیسان، باتری تراکم بالای خودرو امکان دستیابی به محدوده رانندگی بیش از ۶۰۰ کیلومتر را فراهم می‌کند. نیسان همچنین سیستم یکپارچه هوشمند نیسان و قابلیت حرکت خودران یکپارچه خود را همراه خودروی مفهومی IMx به نمایش گذاشت.

خودروی مفهومی IMx از دو موتور برقی به صورت هم‌زمان استفاده می‌کند که مجموعا، قدرت ۴۳۰ اسب بخار با گشتاور ۷۰۰ نیوتن‌متر فراهم می‌کنند. این محصول، روی جدیدترین پلت‌فرم نیسان ساخته شده است تا سطح کابین، کاملا مسطح باشد و مرکز ثقل IMx را پایین آورد. این موضوع، تاثیر بسیار خوبی بر افزایش فرمان‌پذیری خودرو خواهد داشت. فضای نسبتا زیادی برای استقرار باتری‌ها در IMx پیش‌بینی شده است. این خودرو با شارژ کامل باتری‌های خود، نزیدک به ۶۰۰ کیلومتر مسافت می‌پیماید تا نیازی به شارژ مجدد در استفاده‌ی کوتاه مدت نداشته باشد. چنین شریطی، IMx را قابل مقایسه با یک خودروی بنزینی معمولی می‌کند، چراکه مدل‌های با پیشرانه‌ی درون‌سوز هم، اصولا بعد از مسافت ۶۰۰ کیلومتر، نیازمند سوختگیری هستند.

طراحی خودروی مفهومی IMx آینده‌محور به نظر می‌رسد و تا حدودی مشابه خودروی مفهومی گریپز (Gripz) مدل ۲۰۱۵ است. درب‌های خودبازشونده بزرگ، چراغ‌های جلوی صاف و شفاف، سقف شناور و رینگ‌های بزرگ از جمله امکانات این خودرو به شمار می‌رود. فلسفه طراحی جدید وی-موشن (V-Motion) خودروساز ژاپنی در این خودرو نیز به چشم می‌خورد. رنگ مشکی ورمیلیون، در تضاد با رنگ مروارید سفید بدنه خودرو با الهام از اوراماساری، نشان دهنده‌ی زیبایی و تضاد عجیب موجود در کیمونوی سنتی ژاپنی است.

کابین با تمام عناصر طراحی معاصر نشان دهنده مفهوم مناسبی از طراحی مینیمالیستی است. کار طراحی کابین به شدت از سنت‌های ژاپنی الهام گرفته شده؛ به عنوان مثال، داشبورد الگوی دانه چوبی شبیه به شوجی (shoji) یک صفحه کاغذ سنتی ژاپنی را نمایش می‌دهد. الگوی مورب کاتاناگاره (katanagare) در صندلی‌ها وجود دارد، در حالی که پشت‌سری صندلی شبیه کومیکی (kumiki) پازل چوبی ژاپنی است.

خودروی مفهومی IMx به ما نگاهی اجمالی از آینده فناوری رانندگی هوشمند نیسان ارائه می‌دهد، که نشان دهنده‌ی توانایی دستیار پروپایلوت نیسان است. فناوری کاملا خودران قادر است تا فرمان را در داشبورد بچرخاند و تمام صندلی‌ها را بدون دخالت راننده برای استراحت و لم دادن سرنشینان خم کند. نیسان هوش مصنوعی خود را نیز با خودروی مفهومی IMx نشان داد؛ این فناوری به راننده اجازه می‌دهد که پانل دیجیتال داشبورد را با حرکات چشم و دست به راحتی کنترل کند. این ویژگی در محصولات آینده نیسان دیده می‌شود. خودروی مفهومی IMx نگاهی اجمالی از آینده شاسی‌بلند تمام الکتریکی مبتنی بر خودروی لیف ارائه می‌کند، که نیسان قصد دارد تا چند سال آینده برای ساخت در دستور کار قرار دهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید