قاره گران؛ گران‌ترین شهرهای دنیا در آسیا هستند

    کد خبر :186646

نشریه اکونومیست در تحقیق اخیر خود با در نظر گرفتن شاخص هزینه زندگی، به معرفی گران‌ترین و ارزان‌ترین شهرهای جهان پرداخته است. بر اساس این تحقیق، از ۶ شهر گرانِ جهان ۵ شهر در آسیا واقع شده‌اند و سنگاپور جایگاه نخست را کسب کرده است.

بر اساس تحقیقی که در دسامبر ۲۰۱۶ صورت گرفته، سنگاپور برای چهارمین سال متوالی، عنوانِ گران‌ترین شهر جهان را کسب کرده است.

به گزارش بازتاب به نقل از اکونومیست، در این تحقیق که ۱۳۳ شهر جهان با در نظر گرفتن شاخص هزینه زندگی مورد بررسی قرار گرفته‌اند، گران‌ترین شهرهای جهان در آسیا قرار دارند.

در این بررسی، ۱۶۰ شاخص هزینه در این شهرها از جمله هزینه خدمات، قیمت اجناس، کالاها، مواد غذایی، پوشاک و … مورد مطالعه قرار گرفته است.

مقایسه شاخص هزینه زندگی در سراسر جهان نشان می‌دهد که سنگاپور در مقایسه با دو شهر نیویورک و هنگ‌کنگ، به ترتیب ۲۰ درصد و ۵ درصد گران‌تر است.

در این رتبه‌بندی هنگ‌کنگ جایگاه دوم را کسب کرده است.

بهبود مستمر قدرت ین باعث افزایش هزینه‌ها در دو شهر اوساکا و توکیو -یکی از بزرگ‌ترین مراکز صنعتی دنیا- شده است. در حال حاضر از شش شهر گران، پنج شهر آسیایی هستند. این در حالی است که در رتبه‌بندی‌های ۱۰ سال پیش از ۱۰ شهر گران در جهان ۸ شهر اروپایی بودند.

همچنین، تنها ۴ شهر اروپایی در میان ده شهر گران جهان دیده می‌شود.

نمودار زیر گران‌ترین و ارزان‌ترین شهرهای جهان را نشان می‌دهد:

در حالی که در سال‌های گذشته بریتانیا در صدر این لیست قرار داشت، به دنبال برگزاری رفراندوم برگزیت (خروج این کشور از اتحادیه اروپا) و کاهش ارزش استرلینگ، لندن و منچستر دیگر گران‌ترین شهرهای دنیا نیستند.

در حال حاضر، لندن پایین‌ترین رتبه را طی ۲۰ سال گذشته کسب کرده است.

جایگاه برخی شهرهای آمریکایی نیز در این فهرست تغییر کرده است. در مقایسه با ۵ سال پیش نیویورک در جایگاه ۴۶ قرار داشت و در حال حاضر یکی از گران‌ترین شهرهای جهان است.

دو شهر سان‌فرانسیسکو و لکسینگتون در میان ۱۶ شهر مطالعه‌شده، در مقایسه با گذشته گران‌تر شده‌اند.

بر اساس این گزارش همچنین، آلماتی در قزاقستان و لاگوس در نیجریه ارزان‌ترین شهرهای دنیا هستند. از ده شهر ارزان دنیا، ۶ شهر در آسیا واقع شده‌اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید