نماینده بابل: منابع مالی پایدار طرح تحول سلامت مشخص شود

    کد خبر :186593

نماینده مردم بابل در مجلس اختصاص منابع مالی پایدار را از ملزومات اجرای تحول سلامت عنوان کرد و خواستار حمایت مجلس و دولت برای تداوم این طرح شد.

علی نجفی در گفت‌وگو با ایسنا با تاکید بر ضرورت تداوم طرح تحول سلامت گفت: این طرح که دکتر روحانی از دولت یازدهم در حوزه بهداشت و درمان با طراحی وزیر بهداشت آغاز کردند، باید با قوت ادامه پیدا کند و منابع مالی آن دقیقا مشخص شود که وزارت بهداشت بتواند برای آن برنامه ریزی کند.

وی افزود: این طرح، درواقع جامه عمل پوشاندن به جمله معروف مقام معظم رهبری در پشت دفترچه های بیمه است که « اگر کسی در خانواده ای مریض شد، بیش از مریض داری رنج دیگری نداشته باشد». همچنین با اجرای این طرح، اقشار محروم در شهرستان ها و روستاها به راحتی خدمات بهداشتی- درمانی دریافت می‌کنند و در پرداخت هزینه‌های درمانی مشکل چندانی ندارند.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: طرح تحول سلامت در جهت توسعه، تامین عدالت و دسترسی فراگیر مردم به ویژه اقشار آسیب پذیر در کشور اجرا شد و طرح قابل دفاعی در ارائه خدمات بهداشتی- درمانی است، البته به طور قطع هر برنامه‌ای با این حجم گستردگی اشکالاتی خواهد داشت که با اقدامات خوب وزیر بهداشت و مسئولان در دولت دوازدهم به منظور رفع نواقص، کاستی‌ها برطرف خواهد شد.

نجفی تصریح کرد: مجلس و سازمان برنامه بودجه نقش مهمی در تداوم اجرای طرح تحول سلامت دارند، زیرا با تامین منابع مالی پایدار پیش‌بینی می‌کنیم که تجهیزات و امکانات پزشکی به ویژه در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته گسترش یابد تا مراکز درمانی بتوانند هنگام مراجعه بیماران پاسخگویی لازم را داشته باشند و خدمات مطلوب و با کیفیت به مردم ارائه دهند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس خاطرنشان کرد: طرح تحول سلامت یکی از دستاوردهای درخشان دولت یازدهم در حوزه بهداشت و درمان بود که وزیر بهداشت آن را به خوبی اجرایی و مدیریت کرد. خوشبختانه وزیر بهداشت رویکرد میدانی، عملیاتی و نگاه روشنی نسبت به تحولات، فرصت‌ها و چالش‌ها در حوزه سلامت دارد.

وی به کاهش هزینه های درمانی در قالب طرح تحول سلامت اشاره کرد و گفت: ما در بابل و سراسر کشور موارد زیادی مشاهده می کنیم که بسیاری از مردم وقتی به مراکز درمانی برای درمان مراجعه می کنند هنگام تسویه حساب از هزینه اندکی که بیمارستان مطالبه می کند متعجب و شگفت می‌شوند و باور نمی‌کنند که می‌توانند با هزینه اندکی خدمات در حوزه سلامت دریافت کنند.

نجفی گفت: اختصاص منابع مالی پایدار از ملزومات اجرای این طرح بزرگ است و مجلس و دولت باید در این زمینه کمک کنند که طرح ادامه یابد

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید