شوخی لاوروف درباره دخالت روسیه در انتخابات سایر کشورها

    کد خبر :186529

وزیر امور خارجه روسیه به طعنه گفت، مسکو به دلیل دخالت در امور داخلی کشورهای دیگر نتوانسته به موضوعاتی که اهمیت کمتری داشتند، بپردازد.
روزنامه «ایزوستیا» امروز نوشت: “سرگئی لاوروف” وزیر امور خارجه روسیه شب گذشته در یک مصاحبه تلویزیونی از شبکه «НТВ»، اتهامات وارده به روسیه در انتخابات در سایر کشورهارا به شوخی گرفته و یادآور شد: «در سال 2017 ما آنقدر مشغول دخالت در امور داخلی کشورهای دیگر بودیم که وقت نداشتیم به وظایف دیگر خود، از جمله توسعه روابط فرهنگی با کشورهای دیگر برسیم.»

لاوروف در پاسخ به این سئوال که روسیه در سال 2017 در انتخابات کدام کشورها مداخله داشته، به طعنه گفت: «شما همه مواردی که ما دخالت داشته ایم را بطور کامل فهرست نکردید! این کشورها فقط شامل آمریکا، فرانسه، آلمان و انگلیس نمی شوند، سوئد، دانمارک، مونته نگرو، اتریش و مقدونیه هم بودند. کارهای زیادی باید انجام می گرفت که اصلا کار آسانی نبود. به همین دلیل آنقدر سر ما شلوغ بود که برای پرداختن به وظایفی که اهمیت کمتری داشتند، اصلا فرصتی باقی نماند.»

وزیرخارجه روسیه افزود: «خوب است که امپراطور ژاپن دو سال دیگر از تخت سلطنت کنار خواهد رفت. البته ما تمام تلاش خود را کردیم تا این تغییر سریعتر انجام شود، ولی وی از ما دو سال وقت گرفته است.»

موضوع دخالت روسیه در امور داخلی کشورها، بخصوص انتخابات و همه پرسی ها، یکی از موضوعات اصلی بود که در طول سال 2017 در رسانه های گروهی غربی به آن پرداخته شده است. یکی از اتهامات اصلی وارده به مسکو، دخالت در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 در ایالات متحده آمریکا، دخالت در همه پرسی مربوط به خارج شدن انگلیس از اتحادیه اروپا و انتخابات ریاست جمهوری در فرانسه بود. مقامات مسکو، از جمله وزیر خارجه روسیه بارها اعلام کردند که تاکنون هیچ دلیل موثقی که چنین دخالتی را اثبات کند، ارائه نشده است.

“ماریا زاخاروا” سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز روز پنج شنبه اعلام کرد که اظهارات شنیده شده از سوی وزارت خارجه آمریکا در مورد نگرانی آنها از روند ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری و اعمال فشار بر مخالفان، دخالت مستقیم آنها در امور داخلی روسیه محسوب می شود.
منبع: تسنیم

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید