اندیشکده شورای روابط خارجی آمریکا: سال ۲۰۱۷، سال موفقیت‌های ایران است

    کد خبر :186524

اندیشکده‌ی شورای روابط خارجی آمریکا که ریاست آن را ریچارد هاس بر عهده دارد، در یادداشتی به بررسی برخی مسائل بین‌المللی پرداخته است. در این یادداشت که یکی از قسمت‌های آن را “اعلام هژمونی ایران” در بر گرفته است، چنین آمده است:

“رهبران ایران بایستی از چگونگی گذراندن سال 2017 خوشحال باشند. ” جیمز لیندسی، نویسنده‌ی این یادداشت، سپس با برشمردن موفقیت‌هایی که ایران در منطقه کسب کرده است می‌نویسد: “به نظر می‌رسد حضور بشار اسد بر مسند قدرت تضمین شده باشد. به شرح فوق، حزب الله در لبنان را نیز اضافه کنید. داعش بخش زیادی از سرزمین‌های [عراق و سوریه] را از دست داده است. همچنین حکومت عراق شهر سرشار از نفت کرکوک را دوباره پس گرفته است.

حوثی‌ها نیز عربستان را در باتلاق یمن زمین‌گیر کرده‌اند. مشارکت ایران در همه‌ی این تحولات برجسته بوده است، همین هم نفوذ ایران در سرتاسر منطقه را در برداشته است. “جیمز لندسی سپس با برشمردن اشتباهات عربستان سعودی اضافه می‌کند: “گام‌های اشتباه عربستان سعودی نیز کمک کرده است. ریاض علاوه بر جنجالی که در بدرفتاری در ماجرای یمن داشته، تلاش‌ها برای تحریم قطر به دلیل ابراز همدردی با ایران و حمایت از تروریسم را نیز انجام داده است. اما این امر قطر را به ایران نزدیک‌تر کرده و یک تهدید دیپلماتیک برای واشنگتن ایجاد کرده است. (قطر میزبان بزرگ‌ترین پایگاه هوایی آمریکا در غرب آسیا است).”
منبع: تسنیم

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید