کمک آیت الله مکارم شیرازی به بیماران سوختگی

    کد خبر :186401

رئیس جمعیت حمایت از بیماران سوخته با اشاره به اینکه روزانه به طور متوسط ۱۰ نفر بر اثر سوختگی در کشور می‌میرند و هر واحد سوختگی حدود ۵ میلیون تومان هزینه دارد، گفت:‌ آیت‌الله مکارم شیرازی موافقت خود را برای پرداخت بخشی از خمس برای کمک به بیماران سوخته کم‌بضاعت اعلام کردند.
محمدجواد فاطمی در گفت‌وگو با فارس، در ارتباط با اقدامات حمایتی جهت کمک به بیماران سوخته کم‌بضاعت، اظهار داشت: انجمن ققنوس، سازمانی مردم‌نهاد و داوطلبانه است که به همت جمعی از پزشکان متعهد، کارشناسان، فعالان حوزه اجتماعی و درمانی فعالیت خود را در زمینه مشاوره، درمان، مراقبت و بازتوانی از بیماران سوخته از دو سال قبل آغاز کرده است.

وی با اشاره به اینکه حوادث سوختگی از مهمترین علل مرگ و ناتوانی در کشور است و هزینه‌های آن بسیار بر دوش خانواده‌ها سنگینی می‌کند، افزود: روزانه به طور متوسط 10 نفر در اثر سوختگی می‌میرند که این رقم 8 برابر متوسط جهانی است.

رئیس هیأت مدیره انجمن ققنوس ادامه داد: نبود تخت مناسب، استاندارد نبودن وسایل و نداشتن علم و آگاهی مردم نسبت به این حوزه سبب شده که آثار سوختگی در ایران بیشتر از سایر کشورها باشد.

فاطمی عنوان کرد: سالانه حدود 600 میلیارد تومان هزینه سوختگی در کشور است و این هزینه‌ها در حد توان دولت و خانواده بیماران سوخته نیست.

رئیس جمعیت حمایت از بیماران سوخته با بیان اینکه هر واحد سوختگی حدود 5 میلیون تومان هزینه دارد، گفت: کمک‌های مردم و خیرین و انجمن‌ها می‌تواند در این راستا در کاهش این مشکل بسیار تأثیر گذاشته باشد.

وی در ادامه به ارسال نامه‌ای به حضرت آیت‌الله العظمی ناصر مکارم شیرازی اشاره کرد و بیان داشت: در این نامه درخواست کرده‌ایم که جهت نیل به اهداف خیرخواهانه انجمن و رفع مشکلات بیماران سوخته، آیات عظام اجازه فرمایند قسمتی از وجوهات حاصل از خمس به این مسئله اختصاص یابد.

فاطمی خاطرنشان کرد: آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی در پاسخ به این نامه موافقت خود را اعلام کرده و قرار بر این شده که یک‌سوم سهم امام به انجمن ققنوس برای هزینه‌های درمانی بیماران بی‌بضاعت سوخته اختصاص یابد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید