افغانی کش ها، معضلی در راه های استان کرمان

    کد خبر :186294

فرمانده راهور شمال استان کرمان از استفاده کردن از ظرفیت شبکه‌های اجتماعی در راستای فرهنگسازی چگونگی رانندگی کردن، سخن به میان آورد و تصریح کرد: خودروهای حامل‌های افاغنه یک معضل شده است و دیگر کنترل آنها در توان شورای ترافیک نیست لذا باید شورای تامین برای این موضوع تدبیری بیندیشد.

یوسف نجفی در کمیسیون ایمنی راه‌های استان گفت: در 9 ماهه اول سال جاری تصادفات فوتی خودروهای حامل افاغنه 53 درصد افزایش داشته و تعداد تلفات آنها 76 درصد افزایش یافته است.

وی از افزایش عملکردهای پلیس در جهت کاهش تصادفات سخن به میان آورد و بیان کرد: تخلف سرعت غیرمجاز ریشه اصلی تصادفات است، همچنین انحراف به چپ یکی از عامل‌های اصلی تصادفات رخ به رخ است لذا در این نوع تخلفات پلیس حساسیت بیشتری دارد.

فرمانده پلیس راهور شمال استان کرمان به اقدامات فرهنگی در راستای ترویج قانون‌مداری رانندگان اشاره کرد و افزود: راه‌اندازی پلیس راه جنوب استان کرمان و نصب دوربین‌های کنترل سرعت در کاهش تلفات جاده‌ای استان در سال‌های گذشته نقش داشته‌اند.

وی با بیان این که رانندگان استان امسال نسبت به سال گذشته رانندگی خوبی نداشتند، اظهار کرد: با توجه به افزایش تصادفات استان، این امر در استان باید به دغدغه عمومی تبدیل شود و همه ارکان باید برای کاهش تصادفات به میدان بیایند.

نجفی از استفاده کردن از ظرفیت شبکه‌های اجتماعی در راستای فرهنگسازی چگونگی رانندگی کردن، سخن به میان آورد و تصریح کرد: خودروهای حامل های افاغنه یک معضل شده است و دیگر کنترل آنها در توان شورای ترافیک نیست لذا باید شورای تامین برای این موضوع تدبیری بیندیشد.

شورای تامین برای کنترل افغانی‌کش‌ها به کمک شورای ترافیک بیاید

معاون امور عمرانی و فنی استانداری کرمان با تاکید برآنکه در خصوص کنترل افغانی کش‌ها باید شورای تامین استان به کمک شورای ترافیک بیاید، اظهار کرد: برای خرید دوربین های کنترل سرعت مجموعه استانداری آمادگی دارد تا اقدامات و پیگیری های لازم برای افزایش سهم استان کرمان انجام می‌دهد.

به گزارش ایسنا، سید مصطفی‌آیت‌الهی‌موسوی عصر امروز هفتم دی‌ماه در کمیسیون ایمنی راه‌های استان گفت: مقایسه میزان تصادفات باید براساس تعداد خودروها و تعداد تصادفات باشد ضمن آنکه باید بر اساس پلاک‌های خودروها مشخص شود که آیا رانندگان کرمانی متخلف هستند یا خیر تا بتوانیم برای آموزش برنامه‌ریزی‌های دقیق‌تری داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه تلاش‌ها زیادی برای کاهش تلفات انجام شده است، بیان کرد: اختلاف بین آمار هلال احمر و راه و شهرسازی تفاوت دارد که باید آمارها بازنگری شود.

معاون امور عمرانی و فنی استانداری کرمان، آموزش را در کاهش تصادفات مهم دانست و بیان کرد: به تجربیات و اقداماتی که کشورهای دیگر برای کاهش تصادفات انجام داده‌اند، مدنظر قرار دهید.

وی با تاکید برآنکه در خصوص افغانی کش‌ها باید شورای تامین به کمک شورای ترافیک بیاید، اظهار کرد: برای خرید دوربین های کنترل سرعت مجموعه استانداری آمادگی دارد تا اقدامات و پیگیری های لازم برای افزایش سهم استان کرمان انجام می‌دهد.

آیت‌الهی‌موسوی از افزایش 20 میلیونی تردد در سطح استان کرمان نسبت به سنوات گذشته خبر داد و ادامه داد: میزان رشد تصادفات استان نسبت به رشد تردد آن باید در نظر گرفته شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید