آیت الله هاشمی رفسنجانی شخصیتی آینده نگر بود

    کد خبر :186156

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی شخصیتی آینده نگر بود، عنوان کرد: این آینده نگری در جریان انقلاب، فرماندهی جنگ تحمیلی، تاسیس دانشگاه آزاد و متروی تهران نمایان است.

به گزارش ایسنا، محسن هاشمی در همایش بررسی شخصیت و اندیشه آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی که امروز در سالن همایش های غدیر استان قم برگزار شد، اظهار داشت: امروز به دیدار آیت الله العظمی وحید خراسانی رفتم و ایشان در خصوص آقای هاشمی گفتند وی مردی بزرگ و مردمی بود و من همیشه به یاد ایشان هستم و امام خمینی(ره) بسیار به ایشان اعتماد داشتند و مورد اطمینان ایشان بود.

رییس شورای شهر تهران در ادامه به سیر زندگی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی پرداخت و با بیان اینکه ایشان شخصیتی آینده نگر بودند، بیان کرد: آیت الله هاشمی در جریان انقلاب، تثبیت انقلاب و فرماندهی جنگ آینده نگر بودند و در همان زمان موضوع دانشگاه آزاد را در سال ۱۳۶۱ در نمازجمعه مطرح کردند؛ ایشان تا آخر عمر نیز روی مدیریت آن حساس و آن را به صورت عدالت محور اداره کردند.

هاشمی ادامه داد: در زمان اوج جنگ ایت الله هاشمی موضوع مترو تهران را مطرح کرد که نشان از آینده نگری ایشان داشت و اکنون می‌بینید اگر مترو در تهران نبود، مشکلات بسیار بزرگی گریبانگیر تهران میشد.

وی با بیان اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی کتاب تفسیر راهنما را در طول دوران مبارزات و بعد از آن پیگیری و تالیف کردند، اظهار داشت: آیت الله هاشمی برای من در مقام پدر و استاد بودند و همواره ما را به حرکت در مسیر درست تشویق می کردند.

تدین بدون تعصب، اعتدال و عقلانیت از ویژگی های اخلاقی آیت الله بود

وی در خصوص خصائص اخلاقی آیت الله هاشمی گفت: از ویژگی های اخلاقی ایشان مهربانی، عطوفت و خانواده دوستی بود؛ رازداری، تدین بدون تعصب، پشتکار و پرهیز از اتلاف وقت، خودداری از عصبانیت، اعتدال و عقلانیت، پرهیز از ریا و زهد فروشی و عشق به مردم و ایران از دیگر ویژگی های شخصیتی ایشان بود.

فرزند آیت الله هاشمی ادامه داد: ایشان در مسائل سیاسی نیز خصوصیت های اخلاقی ویژه ای داشتند و توانایی کنترل احساسات در حین هیجان را بسیار خوب انجام می‌دادند؛ آیت الله هاشمی همچنین قدرت همدلی بالایی را داشتند و احساسات افراد را درک میکردند؛ ایشان در مسائل سیاسی قدرت گذشت بالایی داشتند و در مسائل اخیر هم دیدید که برای صلاح انقلاب گذشت کردند.

وی در پایان اضافه کرد: اعتماد کردن و مورد اعتماد بودن، صبر و خویشتن داری و سعه صدر از دیگر ویژگی های اخلاقی ایشان بود؛ آیت الله هاشمی، همچنین محل رجوع اختلافات بود و اختلافات ایران و عربستان را تا حد زیادی حل کردند، یا در زمان جنگ، مباحث بین سپاه و ارتش را حل و فصل کردند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید