مهمترین شاخص انقلابی گری امید آفرینی و کمک به توسعه کشور است

  • سیاسی
  • پنجشنبه ۷ دی ۱۳۹۶ ۱۴:۱۲
    کد خبر :186055

رئیس جمهور با اشاره به سخنان روز گذشته مقام معظم رهبری گفت: امروز مهمترین شاخص انقلابی گری؛ کاستن از فاصله ها، امید آفرینی و کمک به توسعه مادی و معنوی کشور است.

حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در جلسه ستاد اقتصادی دولت با اشاره به سخنان روز گذشته مقام معظم رهبری، عموم مسوولان، نخبگان و رسانه ها را مخاطبان اصلی بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب دانست و تاکید کرد: امروز مهمترین شاخص انقلابی گری؛ کاستن از فاصله ها، امید آفرینی و کمک به توسعه مادی و معنوی کشور است.

وی افزود: اینک و در پی اقتدار جمهوری اسلامی ایران در عرصه های منطقه ای و بین المللی؛ دشمنان انقلاب در صدد نا امید کردن مردم از آینده، اختلاف افکنی و ضربه به پشتوانه اجتماعی نظام بر آمده اند و ضروری است همگان در برابر این توطئه هوشیار و نخبگان نیز در روشنگری جامعه و بویژه نسل جوان کوشا باشند.

به گزارش مهر،رئیس شورای عالی امنیت ملی، انسجام ملی را برای تقویت ساختار درونی نظام و پیشرفت پرشتاب کشور ضروری خواند و گفت: هر گونه اختلاف افکنی میان قوا و دستگاهها، بزرگنمایی ضعف ها و معضلات کوتاه مدت و همچنین یاس آفرینی در افکار عمومی نسبت به آینده کشور؛ حرکت در “خط تقابل” و مسیر طراحی شده بدخواهان ایران اسلامی است.

دکتر روحانی نقد دلسوزانه در چارچوب قانون را لازمه اصلاح رویه ها، تحول آفرینی و پویایی حوزه های مدیریتی خواند و افزود: تخریب و سیاه نمائی زمینه ساز تفرقه است و بی تردید بزرگترین مولفه قدرت ملی؛ وحدت اقوام، مذاهب و اقشار مختلف جامعه برای تحقق آرمانهای انقلابی و ملی است.

رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود به مهمترین موضوعات اقتصادی کشور و از جمله ویژگی های لایحه بودجه سال ۹۷ اشاره و گفت: دولت با هدایت رهبری و حمایت عمومی، ضمن اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی و با هدف گیری تولید و اشتغال؛ حل مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم را در صدر اولویت های خود دارد.

دکتر روحانی با تاکید بر اینکه برای حل مشکلات اقتصادی نیازمند واقع بینی و همراهی قوا و نهادها هستیم، ادامه داد: کاهش وابستگی بودجه به نفت، توسعه دیپلماسی اقتصادی، افزایش صادرات، رونق تولید و اشتغال؛ پنج رکن برنامه های اقتصادی دولت است.

رییس جمهور با تقدیر از بیانات صریح و وحدت بخش مقام معظم رهبری، جهت گیری دولت را، ایجاد فرصت برای شکوفائی همه استعدادها، همکاری با همه نیروها، و پرهیز از سیاست زدگی و جناح گرائی در حرکت اقتصادی کشور اعلام کرد و گفت: با شفافیت حداکثری در بودجه و امور اقتصادی کشور، بلندترین گام را در مقابله با فساد و ناکار آمدی بر می داریم و دیگر زمینه ای نخواهد ماند که متهمان فساد و تضییع امکانات، تخلفات خود را در پس دعواهای سیاسی پنهان کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید