تکذیب همکاری وزارت کشاورزی با مافیای واردات تخم مرغ

    کد خبر :186038

وزارت جهاد کشاورزی ضمن رد ادعای همکاری با مافیای واردات تخم‌مرغ اعلام کرد: مقابله با رانت‌خواری، انحصار‌زدایی و حذف امضاهای طلایی از افتخارات این وزرات در دولت تدبیر و امید بوده است.

در واکنش به خبر منتشر شده از یک نماینده مجلس درخصوص همکاری با مافیای واردات تخم مرغ، مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی ضمن رد این ادعا، انحصارزدایی و حذف امضاهای طلایی در زمینه تامین نهاده‌ها و جبران کسری برخی تولیدات اساسی کشاورزی را از افتخارات این وزرات در دولت تدبیر و امید عنوان کرد. متن این توضیحات به شرح زیر است:

همان‌گونه که مکررا اعلام شده، در راستای مقابله با انحصارگرایی و برخورداری افراد و یا گروه‌ها از هرگونه رانت، شفاف‌سازی و حذف امضاهای طلایی از افتخارات وزارت جهاد کشاورزی در دولت تدبیر و امید بوده طوری‌که در تأمین کسری تولید برخی محصولات اساسی کشاورزی همه افراد حقیقی و حقوقی با رعایت مقررات بهداشتی و شرایط قرنطینه‌ای بدون مراجعه به این وزارت می‌توانند نسبت به واردات نهاده‌ها و کسری تولیدات اساسی مورد نیاز اقدام نمایند.

این گزارش با اشاره به اینکه سالانه بیش از ۹۰۰ هزارتن تخم مرغ در کشور تولید می‌شود، تصریح کرده است: ظرفیت تولید ۱.۲ میلیون تن تخم مرغ در ایران وجود دارد و علاوه بر تأمین نیاز داخلی، بیش از ۵۰ هزار تن از این محصول سالانه به سایر کشورها صادر می‌شود.

به گزارش تسنیم،در ادامه این گزارش، با اشاره به شیوع آنفلوانزای پرندگان و معدوم‌سازی میلیون‌ها قطعه مرغ تخم‌گذار از سال گذشته تاکنون برای حفظ سلامت جامعه، آمده است: به‌منظور تأمین نیاز مصرفی مردم و صنایع، مجوز واردات ۱۹ هزار تن واردات تخم مرغ صادر شده و نزدیک به ۱۱۰ تن از این محصول در شبکه‌های توزیع در حال عرضه است.

این گزارش برخلاف برخی اظهارنظرها در زمینه وجود مافیای تخم مرغ تاکید می‌کند: تخم‌مرغ‌های وارداتی توسط شرکت‌های مرتبط با اتحادیه‌های مرغداران تأمین شده و باید از طریق شبکه‌های تنظیم بازار توزیع شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید