بیش از ۷۰ هزار نفر در کشور مبتلا به بیماری ام اس هستند

    کد خبر :186016

وزیر بهداشت ضمن تقدیر از خیری که ساخت بیمارستان ام اس امام رضا(ع) در بیمارستان سینا تهران را تقبل کرده است، گفت: در کشور بیش از ۷۰ هزار نفر مبتلا به بیماری ام اس هستند.

سید حسن هاشمی در حاشیه آیین آغاز عملیات ساخت بیمارستان ام اس امام رضا(ع) در بیمارستان سینا تهران، اظهار داشت: این مرکز یکی از بهترین و پیشرفته ترین مراکز ارائه خدمات به بیماران مبتلا به ام اس از نظر آموزشی، پژوهشی و خدمات تشخیصی، درمانی و توانبخشی در خاورمیانه و دنیا خواهد بود.

وزیر بهداشت تصریح کرد: افتخار می کنیم که در کشور افراد نیکوکار و خیر زیادی مانند آقای شاه حسینی وجود دارند و آرزو می کنیم که تعداد آنها بیشتر شود نه از جهت مادی چراکه بخش کوچکی از آن است بلکه از نظر معنوی که سرمایه اصلی کشور است و به ابراز محبت و نوعدوستی ایرانیان نسبت به یکدیگر و تلاش بی دریغ برای کمک کردن به همنوعان بر می گردد.

هاشمی انجام امور خیریه را اوج انسانیت و ایثار عنوان کرد و افزود: انسان به خاطر دیگران از خود عبور می کند یکی با نگاه، یکی با اموال و یکی هم با جان خود به دیگران کمک می کند.

وزیر بهداشت تاکید کرد: نه تنها در حوزه بیماری ام اس بلکه در سایر رشته ها و بیماری ها، ایجاد مراکز جامع و مراکز درمانی بسیار ضروری است زیرا اساتید و پزشکان دانشمند و ماهری در کشور وجود دارند و حیف است که ابزار کار را در تراز بین المللی برای آنها فراهم نکنیم و از سوی دیگر، بیمارانی در کشور هستند که نیاز به توجه بیشتری دارند بنابراین لازم است که در همه رشته های پزشکی بتوانیم در عالی ترین سطح، در نقطه ای از کشور مانند مراکز استانها، حداقل برای بیماران صعب العلاج مراکز علمی، آموزشی، پژوهشی و خدماتی را ایجاد کنیم.

هاشمی با اشاره به جمعیت ۸۰ میلیون نفری ایران و وجود صدها نوع بیماری در کشور، گفت: بیماران حق و حقوقی دارند اما در مورد بیماری ام اس هر قدر در توان داشته ایم به آنها کمک کرده ایم و توان و امکانات در اختیار ما، بیشتر از این نبوده است.

وزیر بهداشت اظهار داشت: در مورد بسیاری از بیماری ها هنوز کمبودها و کاستی هایی وجود دارد اما مهمترین مشکل ما در مورد بیماری ام اس، توانبخشی بیماران است که در کشور وجود دارد اما از آن مهمتر، عدم توجه دستگاه های مختلف به حقوق شهروندی است که این بیماران از حقوق خود محروم هستند و فردی که باید از خدمات ویژه معلولین در مراحل پیشرفته بیماری برخوردار باشد، از نظر تسهیلات و امکانات در مناطق مسکونی، بازار، مراکز خرید و فضای شهری محدودیت دارد اما در مورد بیماری ام اس در حوزه دارو، تشخیص و پزشک، انجمن ام اس کمک زیادی کرده و موفقت های این حوزه به دلیل حضور مردم است.

هاشمی در خصوص خاص تلقی شدن بیماری ام اس، گفت: اینکه بیماری ام اس به عنوان بیماری خاص شناخته شود از تصمیمات هیات وزیران و مجلس است و ما چندین سال است که پیشنهاد کرده ایم ۴۰ بیماری به عنوان بیماری خاص شناخته شوند و امیدواریم با بهبود شرایط اقتصادی کشور، این بیماری ها به تدریج بتوانند از امکانات مشابه بیماران خاص، بهره مند شوند.

وزیر بهداشت همچنین در مراسم آیین آغاز عملیات ساخت بیمارستان ام اس امام رضا(ع)، از بیمارستان سینا به عنوان یکی از افتخارات جامعه پزشکی و قدیمی ترین مرکز درمانی ایران یاد کرد و گفت: راه اندازی بیمارستان ام اس در بیمارستان سینا می تواند تراز خدمت رسانی برای بیماران صعب العلاج را در کشور افزایش دهد.

هاشمی با بیان اینکه هیچ لذتی بالاتر از محبت به دیگران و خدمت کردن به انسانها نیست، اضافه کرد: شعف و شادمانی ناشی از کمک و محبت به دیگران با هیچ نشاط دیگری قابل مقایسه نیست و انسان در این زمان از خودش راضی است زیرا این کار، عمل صالح است.

وزیر بهداشت از مردم ایران به عنوان افرادی کم توقع و قدرشناس یاد کرد و گفت: امیدوارم ساخت این بیمارستان بر اساس برنامه زمان بندی شده انجام شود تا باعث آرامش خاطر بیماران ام اس شود.

هاشمی اظهار داشت: بیماران ام اس هیچ تقصیری در بوجود آمدن بیماری خود ندارند و جوانانی بسیار باهوش، مهربان و با احساس هستند.

وزیر بهداشت ضمن تقدیر از شهردار جوان منطقه ۱۲ تهران به دلیل کمک به حوزه سلامت، گفت: باید کارهای نشدنی را شدنی کنیم چراکه وضعیت بیمارستانهای تهران مناسب نیست و اکثر بیمارستانها در شهر تهران، فرسوده هستند.

هاشمی تاکید کرد: باید زلزله های اخیر تهران که مانند مانور بود را جدی بگیریم و در مورد بازسازی و نوسازی بیمارستانهای تهران، تصمیمات مهمی بگیریم و آن را عملی کنیم. شهرداری می تواند زمین مورد نیاز برای ساخت مراکز بهداشتی و درمانی را در اختیار ما قرار دهد و وزارت بهداشت یا خیرین سلامت اقدام به ساخت بیمارستانهای مقاوم کنند چراکه هر لحظه ممکن است دچار زلزله یا حوادث طبیعی دیگر شویم.

به گزارش مهر، وزیر بهداشت ضمن تاکید بر پیشگیری در مواقع بحرانی، یادآور شد: در بیمارستانهای تهران، موضوع پدافند غیرعامل رعایت نشده و بیمارستانها در محل هایی ساخته شده اند که امروز از شلوغ ترین مناطق شهر هستند و در مواقع بحرانی، دسترسی به آنها دشوار می شود بنابراین باید مسئولان باید برای ساخت بیمارستان های جدید در تهران، توجه ویژه ای داشته باشند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید