امضای ۱۶توافقنامه تجارت آزاد چین با جهان در سال۲۰۱۷

    کد خبر :185861

روزنامه اطلاعات اقتصادی چین امروز نوشت این کشور در سال 2017 میلادی با دهها کشور و منطقه توافقنامه های تجارت آزاد امضا کرده است.

به گزارش بازتاب به نقل از ایرنا، چین دستکم در سال جاری میلادی توانسته است این تعداد توافقنامه را با 24 کشور و منطقه به امضا برساند. گزارش حاکی است در سال 2018 میلادی چین شاهد رونق چشمگیری در این زمینه خواهد بود و پیش بینی می شود بسیاری از این مناطق فعال شوند.

از سوی دیگر چین رایزنی های گسترده ای را با کشورهای مختلف شروع کرده است تا توافقنامه های تجارت آزاد بیشتری امضا کند و همزمان تعدادی منطقه آزاد در این کشور در سال 2017 میلادی راه اندازی شده است.

چین همچنین از برگزاری دور تازه ای از گفت و گوها در سال آینده میلادی برای امضای توافقنامه تجارت آسیا و اقیانوس آرام خبر داده و پیشبرد برنامه راه ابریشم را با وسعت جهانی آن بسیار مهم دانسته است.

چین از سال 2012 میلادی مذاکراتی را هم برای توافق راهبردی اقتصادی مشارکتی منطقه ای موسوم به ‘آر سی یی پی’ آغاز کرده و تاکنون 20 دور از گفت و گوها برگزار شده و پکن آن را بسیار سازنده توصیف کرده است.

مرکز پژوهش های اقتصادی و بازرگانی لندن به تازگی پیش بینی کرده است چین تا سال 2032 میلادی با پشت سر گذاشتن آمریکا نخستین قدرت اقتصادی دنیا می شود.

پیشتر و در ابتدای سال جاری میلادی یک موسسه مالی آمریکایی پیش بینی کرده بود چین در سال ۲۰۵۰ بر اقتصاد جهان سلطه پیدا خواهد کرد.

تازه ترین آمارها از وزارت بازرگانی چین نشان می دهد رشد تجارت خارجی این کشور در سال 2017 میلادی از پیش بینی ها فراتر رفته و تازه ترین سرعت رشد تجارت کالاها به رکورد جدیدی در 6 سال گذشته رسیده است و سرعت صادرات تجارت خدمات نیز نخستین بار در هفت سال گذشته سریع تر از واردات شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید