12 روز تا قطع نخستین سری گوشی‌های قاچاق اپل

    کد خبر :185494

بنابر اعلام رسمی کمیته اجرای رجیستری گوشی موبایل، آن دسته از افرادی که پیامک « دستگاه با مشخصات زیر جزء دستگاه‌های قانونی ثبت شده نیست باشد و از تاریخ «مشخص شده» در شبکه سرویس نخواهد گرفت» را با سرشماره HAMTA یا 7777 دریافت کرده‌اند، می‌توانند تا قبل از قطع‌شدن تلفن همراه خود، اقدامات ذیل را انجام دهند.

*عودت دستگاه به فروشنده

کاربر می تواند به فروشگاهی که دستگاه را از آن خریداری کرده‌ مراجعه کند و تلفن همراه را به فروشنده عودت دهد. فروشنده ملزم به قبول تلفن همراه و پس دادن وجه پرداختی یا تعویض تلفن همراه شما با یک تلفن همراه قانونی است. خریداران باید جهت اطمینان از قانونی بودن تلفن همراه، حتماً از طریق کد دستوری #7777* از اصالت تلفن همراه اطمینان حاصل کنند.

*ثبت شکوائیه در سازمان‌های تعزیراتی

در صورت عدم همکاری فروشنده، خریدار می‌تواند با مراجعه به وبسایت اینترنتی سازمان تعزیرات به آدرس www.tazirat135.ir یا سازمان حمایت مصرف‌کنندگان به آدرس www.cppo.ir نسبت به تنظیم و ثبت شکوائیه اقدام کند.

*ثبت تلفن همراه در گمرک

درصورتیکه تلفن همراه به‌صورت مسافری وارد شده اما حقوق و عوارض گمرکی آن را در هنگام ورود به کشور پرداخت نشده، باید با مراجعه به گمرک مبدأ ورودی و پرداخت حقوق و عوارض گمرکی تلفن همراه، نسبت به ثبت آن اقدام شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید