تکذیب مرگ بر اثر سرما و خودکشی در مناطق زلزله کرمانشاه

    کد خبر :185366

نماینده ویژه وزیر بهداشت در مناطق زلزله‌زده غرب کشور تاکید کردکه هیچ موردی از مرگ بر اثر سرما زدگی یا خودکشی در مناطق زلزله‌زده غرب کشور مشاهده و ثبت نشده است.

به گزارش ایسنا، دکتر طیب قدیمی گفت: به طور پیوسته از مناطق زلزله زده غرب کشور بازدید می کنیم و همکاران بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز در این مناطق حضور دارند و خدمات را ارائه می دهند و تا کنون هیچ گزارشی مبنی بر فوت بر اثر سرمازدگی ثبت نشده است.

وی، ضمن تفکیک دو موضوع “خودکشی و “اقدام به خودکشی”، اظهار داشت: در شرایطی که فرد با مشکلات خاص روحی، روانی و اجتماعی روبرو باشد، احتمال اقدام به خودکشی در شرایط عادی و بحرانی وجود دارد و از نخستین روزهای وقوع زلزله ۴۰ تیم سلامت روان از دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با حمایت وزارت بهداشت در مناطق زلزله زده حضور یافتند و تا کنون ۳۲ هزار نفر غربالگری شدند.

وی یادآور شد: از ۳۲ هزار نفری که از نظر سلامت روانی غربالگری شدند، ۱۵ درصد نیاز به مداخلات و حمایت های روانی و اجتماعی داشتند و چندین نفر نیز در بیمارستان‌های کرمانشاه بستری شدند، اما در شهرستان سرپل ذهاب نیز روانپزشک مستقر است و خدمات خود را ارائه می دهد.

نماینده ویژه وزیر بهداشت در مناطق زلزله زده غرب کشور تاکید کرد: تا کنون هیچ مورد فوت ناشی از “خودکشی” در این مناطق مشاهده و ثبت نشده است.

قدیمی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مراقبت از مادران باردار در مناطق زلزله زده به خوبی انجام شده است، افزود: تمام مادران باردار این مناطق تحت پوشش خدمات بهداشتی و درمانی قرار دارند و در بیمارستان بانگر سرپل ذهاب تا کنون ۵۰ زایمان انجام شده که ۳۶ مورد از آنها زایمان طبیعی بوده است.

وی اضافه کرد: قبل و حین زایمان خدمات بهداشتی و درمانی خوبی به مادران باردار ارائه می‌شود، اما همه باید در اسکان مادران باردار و زایمان کرده در محلی امن و گرم کمک کنند و این موضوع را ستاد اسکان زلزله زدگان دنبال می‌کند و در مکاتبات و مذاکراتی که با این ستاد داشتیم، خواستار در اولویت قرار داشتن اسکان مادران باردار و زایمان کرده و بیماران سخت و خاص در کانکس شده ایم.

بنابر اعلام وب‌دا، نماینده ویژه وزیر بهداشت در مناطق زلزله زده یادآور شد: با کمک معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و حمایت خیرین، برای اسکان برخی از بیماران، کانکس تهیه شد و در حال حاضر هیچ نوزادی به دلیل اسکان در چادر در معرض خطر نیست و نیاز به بستری ندارد.

قدیمی در پایان اظهار داشت: شرایط لازم برای انجام زایمان در بلوک زایمانی در سرپل ذهاب از جمله شرایط ایمنی مادران باردار و نوزادان، وضعیت گرمایشی و حضور متخصصین و ماماها فراهم شده اما برای اسکان مادران باردار و بیماران خاص نیازمند حمایت ارگان‌های حمایتی هستیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید