معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد خبرداد

صدور شناسنامه خدمات دریافتی از کمیته‌امداد / خدمات مدت‌دار می‌شوند

    کد خبر :184966

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد با اشاره به اینکه برون‌سپاری خدمات مددکاری یکی از رویکردهای برنامه ششم کمیته امداد است از اجرای این طرح در آینده نزدیک خبر داد و گفت: با اجرای این طرح خللی به جایگاه مددکاران کمیته امداد وارد نمی‌شود.

به گزارش ایسنا، فاطمه رهبر، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد درباره تدوین نظام مددکاری کمیته امداد نیز توضیح داد: طبق این نظام برای هر مددجو شناسنامه‌ای طراحی می‌شود تا خدمات دریافتی از کمیته امداد در آن ثبت شود.

رهبر با بیان اینکه با اجرای نظام مددکاری، خدمت به مددجویان مدت‌دار خواهد بود خاطرنشان کرد: البته این موضوع شامل حال سالمندان مددجو نمی‌شود و آنها تا پایان عمر از خدمات کمیته امداد بهره‌مند می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه طبق قانون باید سالانه ۱۰ درصد از مددجویان از چرخه حمایتی این نهاد خارج شوند گفت: سال گذشته ۲۴۹ هزار خانوار پالایش شدند که در نهایت ۱۷۰ هزار خانوار به دلیل رسیدن به استقلال مالی، فوت، ازدواج و استفاده از خدمات سایر نهادهای حمایتی از چرخه حمایتی حذف و افراد نیازمند جدید جایگزین شدند.

وی ادامه داد: از محل اجرای طرح پالایش جامعه مددجویی در سال ۹۵، ۸۲ میلیارد تومان در سرفصل‌های پرداخت مستمری، کمک هزینه جهیزیه و ازدواج، درمان، مسکن و اشتغال مددجویان تحت حمایت هزینه شد.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد با اعلام اینکه در ۹ ماهه نخست امسال حدود ۶۸ هزار خانوار با اجرای طرح پالایش از حمایت کمیته امداد خارج شدند گفت: این در حالیست که باید طبق برنامه ۱۳۰ هزار خانوار از چرخه حمایت کمیته امداد حذف می‌شد.

به گزارش سایت خبری کمیته امداد، وی با بیان اینکه مددکاران در صف نخست خدمت‌رسانی به محرومان هستند اظهار کرد: در دیداری که مدیران ارشد کمیته امداد با مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) داشتند، ایشان بسیار تاکید کردند که امدادگران برای آگاهی از وضعیت معیشت و مشکلات مددجویان از نزدیک از وضعیت آنان بازدید کنند و دیدار چهره‌ به چهره داشته باشند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید