جراحی نادر روی یک تومور سرطانی به اندازه توپ بسکتبال

    کد خبر :184936

پزشکان آمریکایی در حال برنامه ریزی برای جراحی یک تومور خطرناک سرطانی هستند که ابعادی به اندازه یک توپ بسکتبال دارد و بخش زیادی از صورت یک کودک ۱۴ ساله را در برگرفته است.

به گزارش بازتاب به نقل از تک تایمز، تومور یادشده رشدی حیرت آور داشته و اگر مهار نشود تا بدان حد بزرگ می شود که موجب شکستگی گردن بیمار خواهد شد.

ابتلای امانوئل زایاس در دو سالگی به نوع خاصی از سرطان استخوان مشخص شد. در سن چهارسالگی مشخص شد که بازوی چپ و پای وی هم درگیر تومورهای سرطانی شده است. اما در مجموع وی توانست به زندگی عادی خود ادامه دهد تا اینکه در ۱۱ سالگی والدین وی متوجه شدند جوشی در سمت چپ دماغ وی به وجود آورده است.

اما بعد از گذشت مدتی مشخص شد آنچه که یک جوش ساده تصور می شد، در واقع یک تومور سرطانی است. این تومور روز به روز بزرگتر و بزرگتر شد تا آنکه ابعاد آن به اندازه یک توپ بسکتبال شد. وزن این تومور حالا به ۴.۵ کیلوگرم افزایش یافته و ممکن است به بینی و آرواره بالایی این کودک آسیبی جبران ناپذیر وارد کند.

در شرایطی که عمل جراحی این کودک در کوبا امکان پذیر نشده، چهار پزشک امریکایی تصمیم گرفته اند او را در ماه ژانویه عمل کنند. این عمل ۱۲ ساعت به طول خواهد انجامید و با هدف حذف تومور، بازسازی بینی و جلوگیری از خونریزی داخلی این کودک انجام می شود.

در صورت موفقیت آمیز بودن این عمل باید عمل های جراحی زیبایی دیگری نیز به منظور بازسازی چهره و کاشت دندان برای کودک یادشده صورت بگیرد. عمل یادشده ۲۰۰ هزار دلار هزینه دارد و برخی نهادهای خیریه در تلاش برای جمع آوری این مبلغ هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید