افزایش 17 درصدی پرداخت تسهیلات بانک سپه به قشر آسیب پذیر لرستان

    کد خبر :184815

مدیرشعب بانک سپه منطقه لرستان گفت: پرداخت تسهیلات به بخش های مختلف اقتصادی و اقشار کم درآمد مردم توسط بانک سپه در استان لرستان طی 2 سال اخیر افزایش 17 درصدی داشته است.

علیرضا عزیزی روز چهارشنبه ضمن اشاره به اعتماد بالای مردم استان لرستان به بانک سپه افزود: در کنار افزایش پرداخت تسهیلات، منابع این بانک در استان در آبان ماه سال جاری نسبت به پایان سال 1395، حدود 46 درصد رشد داشت و در این زمینه منطقه لرستان موفق به کسب رتبه نخست در بین مناطق بانک سپه شد.
وی با تاکید بر اهمیت افزایش منابع و تاثیر آن بر بالا رفتن توان تسهیلات دهی بانک، تصریح کرد: منابع بانک سپه در استان لرستان از پنج هزار و 156 میلیارد ریال در پایان سال 95 به هفت هزار و 534 میلیارد ریال در پایان آبان ماه سال جاری رسید.

** کاهش 19 درصدی مطالبات معوق
عزیزی ضمن تاکید بر ضرورت کاهش میزان مطالبات معوق گفت: در بخش مطالبات معوق نسبت به سال 94 تاکنون 19 درصد کاهش داشته ایم و پرداخت تسهیلات این بانک نسبت به پایان سال گذشته تاکنون از مبلغ 2 هزار و 461 میلیارد ریال به 2 هزار و 885 میلیارد ریال افزایش داشته که نشان دهنده رشد 17 درصدی در این زمینه است.
وی افزود: بانک سپه برای کمک به تحقق یکی از برنامه های دولت مبنی بر حمایت از تولید داخل اقدام به پرداخت تسهیلات در قالب کارت اعتباری کرد و در این راستا از ابتدای اجرای این طرح تاکنون برای خرید کالاهای ایرانی 2 هزار و 542 فقره کارت اعتباری به مبلغ 282 میلیارد ریال توسط بانک سپه در استان لرستان صادر شده است.

** پرداخت 415 میلیارد ریال تسهیلات ازدواج در لرستان
مدیر شعب منطقه لرستان به عملکرد مطلوب بانک سپه در اجرای طرح ضربتی تسهیلات ازدواج اشاره کرد و گفت: این بانک 2 هزار و 378فقره تسهیلات ازدواج از ابتدای امسال تا پایان مهرماه در استان لرستان پرداخت کرده است.
عزیزی تعداد تسهیلات پرداختی ازدواج بانک سپه در استان لرستان طی سال گذشته را یکهزار و 651 فقره اعلام کرد و افزود: بانک سپه بابت پرداخت تسهیلات ازدواج از ابتدای سال گذشته تا پایان هفت ماهه نخست امسال در استان لرستان 415 میلیارد ریال از منابع این بانک را اختصاص داده است.

** اعطای 140 میلیارد ریال تسهیلات از طریق سامانه بهین یاب
وی با تاکید بر لزوم حمایت از تولید و اشتغال اظهار کرد: بانک سپه برای کمک به تولید و اشتغال در استان لرستان از طرح های مولد در بخش های مختلف اقتصادی حمایت کرده است.
مدیر شعب منطقه لرستان افزود: در سال 1395 در قالب سامانه بهین یاب، 16 فقره تسهیلات به مبلغ 93 میلیارد ریال و در هفت ماهه نخست امسال نیز هفت فقره تسهیلات به مبلغ 47 میلیارد ریال توسط بانک سپه در استان لرستان پرداخت شده است.
وی با اشاره به حمایت بانک سپه از طرح های بزرگ در استان لرستان گفت: مجتمع تولیدی گوشت مرغ ماهان با تسهیلات 80 میلیارد ریالی این بانک در استان لرستان راه اندازی شد.

** کمک به رونق تولید و کسب و کار در لرستان
عزیزی گفت: بانک سپه برای کمک به رونق تولید و کسب و کار در استان لرستان طی 6 ماهه نخست امسال بیش از 203 میلیارد ریال در بخش صنعت، 47 میلیارد ریال در بخش کشاورزی، 152 میلیارد ریال در بخش بازرگانی و خدمات و 17 میلیارد ریال در بخش مسکن تسهیلات پرداخت کرده است.
وی درخصوص استفاده از معافیت دولت در قالب تبصره 35 در زیر بخش های کشاورزی و حوادث غیرمترقبه و قهری اظهار کرد: بانک سپه 123 میلیارد ریال منابع بابت تسهیلات گیرندگان مشمول طرح تبصره 35 بخشودگی سود و دیرکردها در استان لرستان اختصاص داد.

** 26 میلیارد ریال کمک به اقشار آسیب پذیر لرستان
عزیزی در زمینه پرداخت تسهیلات به اقشار آسیب پذیر استان لرستان گفت: میزان تسهیلات پرداختی بانک سپه به اقشار آسیب پذیر زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی در استان لرستان از ابتدای امسال تاکنون بیش از 26 میلیارد ریال بوده است.

** توسعه خدمات الکترونیکی بانک سپه در لرستان
وی در مورد نحوه ارائه خدمات الکترونیک بانک سپه در استان لرستان اظهار کرد: برنامه های اصلی ما در این زمینه تجهیز شعب به خطوط فیبر نوری و افزایش تعداد دستگاه های خودپرداز در استان لرستان برای تسهیل تامین نقدینگی و افزایش تعداد پایانه های فروشگاهی برای جلوگیری از جابجایی وجه نقد است.
وی افزود: طبق قرارداد منعقد شده با اداره مخابرات منطقه لرستان، تمام شعب در آینده مجهز به تجهیزات و بستر فیبر نوری می شوند و در حال حاضر هفت شعبه بانک سپه در استان به فیبر نوری مجهز شده است.
وی ضمن اشاره به رشد 10 درصدی تعداد پایانه های فروشگاهی بانک سپه در استان لرستان اظهارداشت: تعداد دستگاه های خودپرداز بانک سپه در این استان نسبت به سال گذشته 22 درصد رشد داشت و بطور میانگین توقف دستگاه های خودپرداز در 6 ماهه نخست امسال نسبت به 6 ماهه پایان سال گذشته 13 درصد کاهش داشته است.
در گفت و گو با ایرنا وی یادآورشد: بانک سپه با 35 شعبه در استان لرستان آماده ارائه خدمات به بخش های مختلف اقتصادی و آحاد مردم است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید