انتقال اوج مصرف برق از شب به روز

    کد خبر :184807

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر گفت: پیک سراسری مصرف برق از شب به روز منتقل شده است.

محمودرضا حقی‌فام معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر در گفتگو با شبکه خبر با اشاره به اینکه پیک مصرف برق در سال قبل 55 هزار و 443 مگاوات بود، اظهار کرد: مدیریت این عدد و عبور از پیک مصرف تابستان نیازمند آمادگی بالایی است که خوشبختانه توانستیم این اقدام را انجام دهیم.

وی افزود: اگر مصرف برق در پیک سال آینده 5 درصد رشد پیدا کند، مصرف برق به 58 هزار مگاوات و اگر 8 درصد رشد کند به 60 هزار مگاوات و اگر این رشد که با احتمال فعال شدن صنایع تولیدی همراه شود، به رشد 10 درصدی خواهد رسید که در این صورت مصرف برق به 61 هزار مگاوات می‌رسد.

حقی‌فام ادامه داد: پس برای مدیریت مصرف برق نیاز است که به طور هماهنگ این میزان رشد مصرف را از هم اکنون برنامه‌ای برای مدیریت آن داشته باشیم، به همین منظور علاوه بر عرضه برق بر مدیریت مصرف برق نیز متمرکز خواهیم شد.

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر بیان کرد: در این خصوص برنامه‌های متنوعی داریم به همین منظور دو برنامه اجرا خواهد شد که یکی از آنها عرضه 5 میلیون شعله لامپ کم‌مصرف و LED در مجموعه‌های دولتی بوده، که خوشبختانه شورای اقتصاد آن را مصوب و ابلاغ کرده است.

وی در ادامه افزود: برای اجرای این اقدام رعایت استاندارد شرط بود که خوشبختانه آن را تدوین کرده ایم.

این مقام مسئول گفت: در حال مناقصه تولید و توزیع 5 میلیون شعله لامپ کم‌مصرف هستیم تا به صنایع داخلی تکیه کنیم، بنابراین علاقه‌مند هستیم که این تعداد لامپ کم‌مصرف از منابع داخلی تأمین شود.

حقی‌فام افزود: مقدمات مناقصه هم در حال اتمام است که مجری این طرح شرکت توزیع برق تهران خواهد بود تا هدف ما قبل از پیک سال آینده به ثمر برسد.

وی اضافه کرد: برآورد ما این است که این اقدام 140 مگاوات از پیک شبکه برق را بتواند کاهش دهد، بنابراین اولویت ما مراکز آموزشی، دانشگاه‌ها، مجموعه‌های دولتی و بیمارستان‌ها خواهند بود که عمدتاً مصرف برق آنها در روز است

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر با اشاره به اینکه پیک سراسری مصرف برق از شب به روز منتقل شده است ، گفت: اگر این اقدام به خوبی انجام شود، خاموشی‌های احتمالی نیز کنترل خواهد شد.

حقی‌فام در خاتمه یادآور شد: برآورد ما این است که اگر این لامپ‌ها در این مراکز توزیع شوند، چنانچه آن واحد موردنظر 8 ساعت از این لامپ‌ها استفاده کنند، می‌توانند 135 مگاوات کاهش پیک مصرف داشته باشند و اگر این عدد به 10 ساعت برسد 140 مگاوات را نیز کاهش خواهد داد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید