تحلیلگر عراقی: آمریکا خواهان عراقی ضعیف از طریق حذف الحشد الشعبی است

    کد خبر :184552

لیث العذاری تحلیل گر عراقی و فعال سیاسی گفت: آمریکا خواهان یک عراق قدرتمند نیست و تلاش می کند از طریق متوقف کردن فتوای جهاد کفایی و تهاجم به الحشد الشعبی این کشور را تضعیف کند.

سخنگوی جنبش صادقون عراق گفت آمریکا همواره برای تضعیف عراق تلاش کرده است و امروز نیز برخی عناصر مهم قدرت آن یعنی فتوای جهاد کفایی و نیروی الحشد الشعبی را هدف گرفته است.
وی گفت: الحشد الشعبی از مهمترین نقاط قوت عراق در عرصه نظامی، سیاسی و اجتماعی است که در پی فتوای مرجعیت دینی شکل گرفت اما آمریکا از طریق اعمال فشار دنبال ادغام و یا منحل کردن این نیروی بسیج مردمی است تا به این وسیله آن را از صحنه خارج کند.
العذاری افزود: قانون تصویب شده در پارلمان عراق در مورد الحشد الشعبی جلوی رویارویی آمریکا با این اراده مردمی و قانونی را می گیرد و تحقق هدف واشنگتن را غیر ممکن می کند.
وی گفت: الحشد الشعبی امروز از چارچوب حمایتی قانونی و پارلمان برخوردار است و همین امر موجب شکست تمامی تلاش های آمریکا تاکنون شده و از این پس نیز خواهد شد.
وی گفت آمریکا با علم به این موضوع، مرحله دیگری از توطئه های خود علیه الحشد را آغاز کرده است و آن حمله به رهبران و شخصیتهای الحشد الشعبی و چهره هایی چون جمله ابو مهدی المهندس وشیخ قیس الخزعلی است.
وی گفت: بخش سوم این توطئه آمریکا بویژه همزمان با نزدیک شدن عراق به انتخابات، هدف قراردادن اصل مرجعیت خواهد بود.
العذاری تصریح کرد، تمام تلاش های آمریکا برای تجزیه عراق و تضعیف آن به ویژه بعد از پایان نظامی داعش به شکست منجر شده است، امروز عراق قوی شده و آمریکا نمی تواند اراده، نظر و طرحهای خود را در اینجا پیاده کند .
وی با اشاره به پیدایش باندهای تروریستی کوچک در شمال عراق که خود را «صاحبان پرچمهای سفید » (اصحاب الرایات البیضاء) می نامند گفت: امروز کسی به خود جرات اختلال در امنیت عراق و حاکمیت آن را نمی دهد چرا که عراق توانش را در مبارزه با تروریسم جهانی که در داعش نمایان شده بود ثابت کرده است.
وی افزود: بر این اساس نابودی برخی گروههای تروریستی کوچک برای نیروهای امنیتی مختلف عراق و همچنین الحشد الشعبی کار دشواری نخواهد بود.
این فعال سیاسی عراق گفت: گروههای کوچک تروریستی پساداعشی در شمال عراق از سوی برخی گروههای سیاسی کرد و بخاطر منافع محدود حزبی و با حمایت آمریکا و اسرائیل هدایت می شوند اما عراق آنها را نیز مانند داعش شکست خواهد داد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید