خدشه‌دار کردن وجهه استاد دانشگاه با هک صفحه شخصی وی در یزد

    کد خبر :184533

رییس پلیس فتا استان یزد گفت: با تلاش شبانه‌ روزی کارشناسان پلیس فتا استان، دانشجویی که با هک نرم افزار شبکه اجتماعی استاد خود سعی در خدشه‌دار نمودن وجه علمی و اجتماعی وی را داشت، شناسایی و دستگیر شد .

به گزارش ایسنا، سرهنگ« مرتضی ابوطالبی» در تشریح این خبر اظهار کرد: برابر مراجعه یکی از اساتید دانشگاه مبنی بر هک صفحه خصوصی وی در یکی از شبکه‌های اجتماعی، موضوع به صورت ویژه در دستور کارشناسان این پلیس قرار گرفت .

وی افزود: برابر اظهارات شاکی، متهم با استفاده از دسترسی به یکی از نرمافزارهای شبکه اجتماعی وی، با درج مطالب توهین آمیز و مستهجن باعث اعتراض شاگردان و دیگر اساتید دانشگاه شده است .

سرهنگ ابوطالبی گفت: در بررسی موضوع پرونده مشخص شد متهم اقدام به پاک نمودن پست‌ها و نظرات علمی موجود در صفحه شخصی استاد نموده و با بارگزاری مطالب مبتذل و مستهجن سعی در مخدوش نمودن وجه اجتماعی و علمی استاد خود را داشته است که در ادامه با انجام اقدامات فنی و تخصصی، متهم که یکی از شاگردان شاکی بود شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر و به همراه ادله جرم به پلیس فتا منتقل شد .

وی خاطرنشان کرد: در بازجویی از متهم وی اقرار نمود با دسترسی به ایمیل استاد خود که رمز آن شماره همراه وی بوده توانسته به شبکه اجتماعی استاد دسترسی پیدا کند و با توجه به خصومتهای مرسوم بین استاد و شاگرد این گونه جرمی را مرتکب گردد .

این مقام مسئول تصریح کرد: در بررسی تجهیزات کشف شده توسط کارشناسان این پلیس تعداد زیادی نرم افزارهای هک و همچنین تعداد زیادی نام کاربری و رمز عبور شبکههای های اجتماعی و ایمیل از متهم کشف گردید .

وی افزود: با توجه به هشدار سایبری بالاخص قشر با سواد جامعه توجهی به رمز ترکیبی نداشته و این مورد را برای رمزهای شبکه‌های اجتماعی و وای فای عملی ننموده که طبیعتا موجب بروز اینگونه مشکلاتی برای کاربران گردیده و زمینه را برای افراد سودجو فراهم می‌نمایند .

رییس پلیس فتا یزد خبر داد: کاربران توجه داشته باشند که هکرها با در اختیار داشتن آدرس ایمیل و شماره تلفن کاربران می‌توانند با استفاده از تکنیک‌های مهندسی اجتماعی در مرحله بعدی به اطلاعات حساب نرم افزار های شبکههای اجتماعی دسترسی داشته باشند .

سرهنگ ابوطالبی در پایان با اشاره به این‌که هک برابر قانون جرم تلقی می‌شود و شهروندان از هک و نفوذ به حریم شخصی افراد خودداری نمایند، گفت: شهروندان برای کسب اطلاعات بیشتر و بهره مندی از مطالب آموزنده به سایت پلیس فتا به آدرس www.CyberPolice.ir مراجعه نمایند

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید