لزوم تبدیل زندان اوین به فضای شهری و شوخی محسن هاشمی

    کد خبر :184520

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران بر لزوم انتقال زندان اوین به بیرون از شهر و تبدیل فضای فعلی آن به فضای شهری تاکید کرد که این اظهارات با پاسخ همراه با مزاح محسن هاشمی مواجه شد و گفت: در جابجایی زندان اوین عجله نکنید چرا که جای خوش آب و هوایی است.

به گزارش ایسنا، پیروز حناچی صبح امروز با حضور در جلسه علنی شورای شهر تهران، با بیان اینکه امروز سالروز حادثه بم است، گفت: سفیرمان در زمان زلزله بم تعریف می‌کرد که مسئولان پاریس هنگامی که زلزله بم رخ داده، به کنسولگری آمدند و گفتند که دو هواپیما حامل کمک‌ ، آماده کرده‌اند و لازم است که هماهنگی‌های اولیه برای پرواز این هواپیما به سمت فرودگاه کرمان یا تهران انجام شود و او تعریف می‌کرد که در ساعت ۸ صبح با مسئولانی که فکر می‌کرده که در جریان هستند، تماس می‌گیرد تا هماهنگی‌های لازم را انجام دهند اما مسئولان در جریان نبودند.

وی با بیان اینکه ما در کشور زلزله‌های زیادی را پشت سر گذاشته‌ایم، گفت: لازم است سازمانی هوشمند با امکانات کافی و … ایجاد شود که وقوع هر زلزله‌ای را یک مانور بداند تا در داخل و خارج از کشور به انجام ماموریت بپردازد. چرا که ما در زلزله بم شاهد بودیم همه اکیپ‌هایی که برای کمک آمده بودند، تجهیزات لازم را داشتند و فقط سایتی برای استقرار لازم داشتند.

وی با بیان اینکه موضوع زلزله تهران بسیار مهم است، گفت: اطلاعاتی که این روزها در خصوص زلزله تهران انجام می‌شود مربوط به تحقیقات جایکا است که در دهه ۷۰ این تحقیقات انجام شده و سناریوهای متفاوتی برای حادثه تهران چیده شد که دولت وقت عکس‌العمل مناسبی نشان داد و اعتباراتی نیز در نظر گرفت به گونه‌ای که بر اساس این طرح باید تمام پمپ بنزین‌ها و بیمارستان‌ها مقاوم‌سازی می‌شدند و در این راستا حتی تعدادی از پمپ بنزین‌ها نیز مقاوم‌سازی شدند که اهتمام و استمرار در اجرای برنامه، فرصتی را فراهم می‌کرد تا نسبت به ایمن‌سازی اقدام کنیم اما بعد از مدتی با تغییر دولت اعتبارات برگشت خورد و ما فرصت را از دست دادیم.

وی با ارائه گزارشی از وضعیت معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران با اشاره به برنامه‌های پنج ساله توسعه‌ای تهران، گفت: بر اساس طرح جامعی که برای معاونت فنی و عمرانی در نظر گرفته شده، بسیاری از پل‌ها، معابر، تونل و … تکمیل شده است و ما معابر بزرگراهی همچون بزرگراه شوشتری داریم که به خاطر مسائل محیط زیستی ممکن است طول تونل افزایش یابد.

وی با بیان اینکه در حوزه ایمنی و تاب‌آوری پل‌ها با مساله طولانی شدن پروژه به دلیل نداشتن تجربه و کمبود اعتبارات مواجه هستیم، گفت: ایمن‌ سازی ساختمان‌های شهرداری را نیز در دستورکار داریم چرا که این ساختمان‌ها باید در زمان بحران خدمات‌رسانی کنند و نباید وضعیتشان به گونه‌ای باشد که در زمان بحران هم نگران این ساختمان‌ها باشیم.

با گودهای خطرناکی در تهران مواجه هستیم

وی با بیان اینکه با گودهای خطرناکی در تهران مواجه هستیم، گفت: مثلا گود برج میلاد که قرار بود دو برج دیگر در آن ساخته شود و یا گود کنار کتابخانه ملی که در وضعیت خطرناکی قرار دارد که برخی از این گودها توسط مردم و برخی هم با توقف پروژه‌های بزرگ ایجاد شده است و این در حالی است که ما در معادن شن و ماسه با چاله‌های عظیمی روبرو هستیم که با فاصله کم از رودخانه کن قرار دارد و حتی برخی از این گودها شیب منفی دارد و من مانده‌ام که برداشت‌کننده این گودها چه جراتی در انجام کارش داشته است.

حناچی در ادامه با بیان اینکه آسیب‌ها و مخاطرات پروژه‌های نیمه تمام زیاد است، گفت: به عنوان مثال ما برای تکمیل بزرگراه شوشتری به 1400 میلیارد تومان اعتبار لازم داریم که با منابع فعلی نمی‌توان آن را تمام کرد و من نمی‌خواهم بگویم که لازم است از هر اتوبانی عوارض گرفته شود اما در بسیاری از کشورها از شریان‌های اصلی عوارض گرفته می‌شود و مردم برای تردد باید عوارض پرداخت کنند که به عنوان مثال در کوآلالامپور بزرگراه‌هایی که توسط بخش خصوصی ساخته شده است از این روش استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه شهرداری از این پس در پروژه‌های عمرانی خود نگاه مردم را هم در نظر می‌گیرد، گفت: از پروژه زیرگذر استاد معین بازدید کردم، پروژه‌ای که از سال 93 تجهیز شده اما به دلیل نبود اعتبارات روند ساخت آن کند شده و این کارگاه ساختمانی خیابان آرام استاد معین را به یک کارگاه بدل کرده است که وقتی از آن بازدید کردم یکی از شهروندان گفت: اگر پول نداشتید چرا ساخت و ساز کردید و یکی دیگر از شهروندان نیز گفت که هدف این ساخت و سازها ما نبودیم بلکه هایپر استاری است که در این سوی خیابان ساخته شده و برایش می‌خواهند زیرگذر بزنند. باید بگویم اگر طرح‌های عمرانی از دید مردم منفی ارزیابی شود، درست نیست.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با بیان اینکه نگاه سخت افزاری به شهر به دلیل عدم خلاقیت مشکل سازی شده، گفت: یک پل می‌تواند تنها یک سازه فلزی باشد اما شما پل طبیعت را نگاه کنید که با طی کردن مسیر درست اجرا و با اتکاء به خرد جمعی توانسته که چقدر موفق باشد.

وی با بیان اینکه پروژه‌های بزرگ عمرانی شهر توسط خاتم الانبیاء اجرایی می‌شود، گفت: اجرایی شدن پروژه‌های بزرگ توسط این قرارگاه این حسن را دارد که به روش حقوقی با ما برخورد نمی‌شود. چرا که از ما مطالبات زیادی دارند که ما تامین نکردیم و بخشی به شکل غیرنقدی پرداخت شده که البته در حال پیگیری پرداخت مطالبات‌مان به این قرارگاه هستیم.

نیازمند پرداخت سهم دولت در اداره پایتخت هستیم

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با بیان اینکه مدیریت متمرکز در پایتخت بسیار مهم است، گفت: تاسیسات زیادی در شهر تهران داریم که بدون تهیه نقشه روشن نمی‌توانیم مشکلات آنها را حل کنیم و باید با اصرار بر ایجاد مدیریت متمرکز مشکلات را از سر راه برداریم.

حناچی با بیان اینکه نیازمند پرداخت سهم دولت در اداره پایتخت هستیم، گفت: دولت باید در مسائلی همچون مقاوم سازی و ایمن سازی به شهرداری تهران کمک کند.

وی با بیان اینکه رویکردهای جدیدی را برای معاونت فنی و عمرانی طراحی کرده‌ایم، گفت: اولویت‌بندی و اتمام پروژه‌های در دست اقدام، استانداردسازی و ایجاد وحدت رویه در اجرای پروژه‌های شهری، ایمنی، تاب‌آوری و مقابله با مخاطرات، تاکید در بررسی جنبه‌های اجتماعی در پروژه‌های شهری، حرکت به سمت مدیریت یکپارچه، بکارگیری فناوری‌های نوین، مدیریت و بهره‌برداری بهینه آب و فاضلاب از رویکردهای جدید این دوره معاونت است.

برگزاری مسابقه برای بهبود وضعیت دریاچه چیتگر

وی با بیان اینکه به بحث خلاقیت توجه ویژه‌ای خواهد شد، گفت: به عنوان مثال دریاچه چیتگر را ساخته‌اند اما جمعیت کمی به آن سمت می‌روند چرا که هم جاذبه ندارد و هم امکان دسترسی راحت به آن وجود ندارد که در حال حاضر همکاران ما در حال تهیه مقدمات برگزاری مسابقه برای بهبود وضعیت دریاچه هستند.

وی با بیان اینکه باید هماهنگی و پیگیری لازم با سازمان زندان‌ها جهت انتقال زندان اوین به خارج از شهر و تبدیل زندان به فضای شهری انجام شود، گفت: همچنین باید زمینه انتقال مشاغل آلاینده همچون سیمان ری و برق آلستوم از تهران انجام شوند.

وی با بیان اینکه از این پس اولویت اجرای پروژه‌ها، ایمنی، عدم اختلال در فضای شهری، پیشرفت فیزیکی، رضایتمندی، عدم وجود معارضین، پیوست‌های مطالعاتی و … خواهد بود، گفت: سال 92 اوج فعالیت‌های عمرانی بوده است که متاسفانه آهنگ تامین منابع در این سال‌ها کند شده و به نظر می‌رسد سال آینده نیز آهنگ کند فعالیت‌های عمرانی ادامه داشته باشد.

به گزارش ایسنا، محسن هاشمی در واکنش به پیشنهاد حناچی مبنی بر جابجایی زندان اوین، به شوخی گفت: حالا در جابجایی زندان اوین عجله نکنید چرا که جای خوش آب و هوایی است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید