ماجرای سفر نجفی به کیش، تکذیبیه و انکار سفر به خارج

    کد خبر :184499

نجفی در تکذیبیه اش برای سفر کیش در ایام آلودگی هوا و زلزله تهران، گفت: چند ماهی است حتی به خارج نرفته در حالی که او در اواخر مهرماه پنچ روزه به سئول پایتخت کره جنوبی سفر داشت.

هفته گذشته تهران با 2 پدیده مهم مواجه شد. آلودگی هوا و زلزله 5/2 ریشتری.

آلودگی هوای تهران از روز شنبه شدید شد و در وضعیت ناسالم و حتی بسیار ناسالم قرار گرفت که در همین راستا مدارس تهران از صبح روز یکشنبه تعطیل شدند که این تعطیلی تا آخر هفته طول کشید.

اما زلزله که هم بر مردم و سطح شهر وحشت انداخت و هم مسئولین را به تکاپو واداشت. اولین اقدام مسئولین، تشکیل جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران تهران بود که یک ساعت و نیم بعد از وقوع زلزله یعنی در ساعت یک بامداد روز پنچ شنبه تشکیل شد.

بعد از این اتفاقات، برخی رسانه ها، از حضور نداشتن نجفی شهردار تهران در تهران و از سفر وی به کیش و استراحت در هتل پنچ ستاره این جزیره خبر دادند.

در این خبر ادعا شده بود که با توجه به سابقه بیماری قلبی نجفی، وی با توصیه پزشکان مبنی بر لزوم عدم حضور در هوای آلوده تهران، به همراه خانواده‌اش از روز یکشنبه ۲۶ آذر ماه به کیش سفر کرده است.

حتی در این خبرها از دو سوییت طبقه سوم هتل داریوش که از هتل های پنج ستاره و مجلل کیش است، بعنوان محل اقامت نجفی نام برده شد. سوئیت هایی که هزینه اقامت آن شبی از یک میلیون و ۹۰ تا یک میلیون و ۴۵۰ هزار تومان است. خبری که الف صحت ادعاهای مطرح شده در آن را نمی تواند تایید کند.

شهردار تهران در روزهای گذشته توسط خبرنگاران روئیت نشد ولی عصر شنبه اولین بار در حاشیه سومین جلسه اضطراری ستاد مدیریت بحران در جمع خبرنگاران حاضر شد و در واکنش به این اخبار گفت: بنده ۶ماه است به کیش نرفتم ،۳ماه است به مشهد نرفتم و چندماه است به خارج ازکشور نرفتم.

اما چند نکته راجع به این تکذیبیه شهردار تهران؛

1- وی یکی از اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران شهر تهران است که در نخستین جلسه این شورا در بامداد پنچ شنبه شب حضور نداشت چرا که نه تنها هیچ عکسی از وی در آن جلسه مشاهده نشد بلکه احمد صادقی رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران وقتی اولین جلسه ستاد بحران را تشریح کرد نامی از شهردار تهران نبرد بلکه به صراحت گفت که با حضور معاون خدمات شهری شهرداری تهران در نخستین جلسه ستاد، مسائل مرتبط با کارگروه مربوطه مورد بررسی قرار گرفت.

2- شهردار تهران در مصاحبه گفت که از صبح پنچ شنبه در جلسات مختلف پیگیر زلزله و اقدامات دستگاه‌های مختلف بودم. اگر وی در تهران حضور داشت چرا در اولین جلسه شورای مذکور حضور نیافت.

3- نجفی از 25 مهر تا 30 مهر امسال به منظور شرکت در اجلاس شهرداران پیرامون تغییرات اقلیمی ۲۰۱۷ عازم سئول پایتخت کره جنوبی شد. بنابراین گفته وی مبنی بر اینکه چند ماهی است که به خارج نرفته، قابل تامل است.

4- بیماری (قلبی و دیسک کمر) با شهردار تهران عجین شده است. نجفی قرار بود اربعین امسال به عراق سفر کند اما در همان ایام به دلیل بیماری دیسک کمر بستری شد. حتی امین عارف نیا رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران در مصاحبه ای با اشاره به سفر خود به عراق گفت که سفر بنده به دلیل بررسی زمینه‌های سفر شهردار تهران به عراق انجام شد.

اما بیماری قلبی نجفی هم تا کنون مانع برخی از امور محوله به وی شد. وی که در ابتدای در دولت یازدهم با رای منفی مجلس از تصدی وزارت آموزش و پرورش باز مانده بود، در 27 مرداد 92 با حکم رئیس جمهور، به ریاست سازمان میراث فرهنگی و گردشگری منصوب شد اما شش ماه بعد و در نهم بهمن به دلیل بیماری قلبی از این سمت کناره گیری کرد و در استعفا نامه خود نوشت:«متاسفانه از حدود دو ماه قبل مشکلات ناشی از بیماری قلبی و برخی فشارهای کاری تدریجا شدت یافته و عرصه را بر اینجانب تنگ نموده است. بیم آن دارم که با ادامه این وضع و به علت ضعف جسمانی نتوانم مسئولیت‌های مربوط را به نحو شایسته‌ای به انجام برسانم».

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید