چگونه می‌توان از جرایم سایبری شکایت کرد؟

    کد خبر :184306

رئیس پلیس فتا ناجا با بیان اینکه “شکایت در خصوص کلاهبرداری‌های اینترنتی و برداشت‌های غیر مجاز” بیشترین موضوعات مطرح شده از سوی مردم است، گفت: شهروندان می‌توانند هرگونه شکایت در حوزه فضای سایبری را با طرح در دادسرای ناحیه 31، پیگیری قضائی کنند.

به گزارش ایسنا،‌ در ادامه سلسله جلسات ارتباط مستقیم مسئولان نیروی انتظامی با مردم در مرکز نظارت همگانی ناجا (197)، سردار سید کمال هادیانفر با حضور در این مرکز ضمن پاسخگویی به سوالات در حوزه جرایم فضای مجازی، دستورات لازم را در خصوص مشکلات مطرح شده از سوی مردم، صادر کرد.

رئیس پلیس فتا ناجا با بیان اینکه شکایت در خصوص کلاهبرداری‌های اینترنتی و برداشت‌های غیر مجاز بیشترین موضوعات مطرح شده از سوی مردم بود، اظهار کرد: شهروندان قبل از هرگونه واریز وجهی دقت کنند، خرید خود را فقط از فروشگاه‌های دارای نماد الکترونیک انجام دهند.

وی تصریح کرد: مرکز فوریت‌های سایبری در طول شبانه روز آماده پاسخگویی به سوالات و خدمت‌رسانی به کاربران است و شهروندان با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس http://www.cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری می‌توانند موضوعات مهم مانند سایت‌های مجرمانه، کلاهبرداری و جرایم مشهود سایبری را در بخش «ثبت گزارشات مردمی» ثبت کنند.

بر اساس گزارش سایت پلیس، سردار هادیانفر در خاتمه گفت: شهروندان همچنین می‌توانند هرگونه شکایت در حوزه فضای سایبری را با طرح در دادسرای ناحیه 31، پیگیری قضائی کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید