نوبخت: دستور رئیس جمهور برای حل مشکل افزایش قیمت تخم مرغ/ سیاست دولت بر کنترل بازار است

  • سیاسی
  • سه شنبه ۵ دی ۱۳۹۶ ۱۱:۲۸
    کد خبر :184231

سخنگوی هیئت دولت از دستور رئیس جمهور برای حل مشکل افزایش قیمت تخم مرغ خبر داد.
محمدباقر نوبخت صبح امروز در نشست خبری هفتگی با خبرنگاران گفت: سالروز میلاد پربرکت حضرت عیسی مسیح(ع) را به مسیحیان جهان به ویژه هموطنان پر عاطفه مسیحی تبریک می گوییم.

سخنگوی هیئت دولت با اشاره به افزایش قیمت تخم مرغ افزود: قیمت تخم مرغ به عنوان یکی از اقلام غذایی مردم روال با ثباتی را در چهار ماهه نخست سال جاری داشته است. اما از مرداد با توجه به کاهش تولیدات داخلی نه تنها قدرت صادرات خود را از دست دادیم بلکه مشکل آنفولانزا روی میزان تولید ما و برخی کشورها اثر سوء گذاشت. آنفولانزایی که ما و برخی کشورها درگیر آن شدیم باعث شد برای حفظ سلامت مردم نسبت به معدوم کردن مرغ ها اقدام کنیم و در این راستا ۲۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تن مرغ تخم گذار معدوم شد.

نوبخت گفت: ۱۴ تا ۲۰ درصد از نیاز ما را این میزان مرغ معدوم شده تامین می کرد.

سخنگوی دولت گفت: دولت ۳۰ میلیارد تومان برای جبران این خسارات را در سال گذشته پرداخت کرد و امسال هم ۱۰۰ میلیارد تومان برای جبران این خسارات پرداخت کردیم.

نوبخت گفت: از سوی وزارت کشاورزی تصمیم گرفته شد مجوز واردات ۱۹ هزار تن صادر شد الان هم برای ۱۱۰ تن مجوز در حال صادر شدن است. رئیس جمهور هم دستور دادند این مسئله به سرعت رسیدگی شود.

محمدباقر نوبخت با اشاره اینکه سیاست دولت بر کنترل بازار است، گفت: دولت همچنان بر سیاست محار تورم تاکید دارد و مجلس انتظار دارد که دولت نسبت به اصلاح قیمت های حامل های انرژی اقدام کند.

وی افزود: دولت مگر اجازه می دهد که مردم زیر بار تورم و گرانی زندگی کنند؟ دولت خود را امسال هم مثل سالهای گذشته خود را موظف می داند در برابر تورم و افزایش نرخ ارز مقاومت کند.

به گزارش مهر،نوبخت با بیان اینکه دولت به ثبات اقتصادی توجه دارد، گفت: اینکه ارزش ریال در برابر سایر ارزهای خارجی پایین بیاید موضوعی نیست که مورد قبول دولت باشد و اینکه گفته می‌شود قرار است قیمت بنزین و مواردی نظیر آن بیشتر شود، همه جزو گمانه زنی هاست.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید