پشت پرده حضور جمنا در شهرستان‌ها /خيز جمنا براي كسب كرسي‌هاي مجلس یازدهم

  • سیاسی
  • سه شنبه ۵ دی ۱۳۹۶ ۱۱:۲۲
    کد خبر :184218

«دفتر مركزي كارها را به شهرستان‌ها برده و هيات‌هاي مختلف را به همه استان‌ها و شهرستان‌ها اعزام مي‌كرده است» اين جملات را يحيي آل‌اسحاق، عضو شوراي مركزي جمنا بيان كرده است.
جمنا پس از شكست در انتخابات رياست‌جمهوري با تشكيل جلسات مختلف به آسيب‌شناسي شكست جريان اصولگرايي پرداخت و خروجي اين جلسات، گويا كوچ اين جبهه از تهران به شهرستان‌ها است.

سيد محمد حسيني، فعال سياسي اصولگرا و عضو اين جبهه به «اعتماد» مي‌گويد يكي از مهم‌ترين اهداف جمنا از حضور در شهرستان‌ها كسب كرسي‌هاي اين مناطق در مجلس شوراي اسلامي است.

آيا عملكرد جمنا را موفق ارزيابي مي‌‌كنيد؟

ما نتيجه انتخابات را به دست نياورديم اما دستاورد‌هاي ديگري داشتيم. پس از انتخابات طيف‌هاي مختلف اصولگرايي يكديگر را متهم به كم كاري مي‌كردند اما در اين انتخابات همه در كنار هم بودند حتي جرياناتي مانند پايداري كه به جمنا نپيوستند اما به گزينه واحد رسيدند و از اين جهت عملكرد موفق بوده است اما اين به اين معنا نيست كه مشكلي وجود نداشته است. اما در مجموع يك اتحاد ارزشمندي صورت گرفت. حال اينكه پس از انتخابات برخي توقع دارند هرروز تصميم‌گيري جديدي داشته باشيم، اشتباه است.

همين موضوع سبب شده است عده‌اي متصور شوند جمنا فقط كاركرد انتخاباتي داشته و پس از آن ماموريت اين جبهه به پايان رسيده است.

خير، اينگونه نيست. ما پس از انتخابات در شوراي مركزي و هيات رييسه جلسات مختلفي تشكيل داديم و در اين جلسات به آسيب‌شناسي نتيجه انتخابات پرداخته شد. اولويت‌ها و برنامه‌هاي مورد نظر بررسي و نهايي شد. موضوع ديگر جلسات بررسي ساختار جديد بود. اينها موضوعاتي بود كه در جلسات شوراي مركزي مورد توجه قرار گرفت و تصميمات لازم در اين زمينه اتخاذ شده است.

كوچ از تهران به شهرستان‌ها در اين جلسات مصوب شد؟

برنامه‌اي براي كوچ نداريم اما تمركز خود را روي شهرستان‌ها گذاشته‌ايم. بنا بر اين بود از شهرستان‌ها به استان‌ها و سپس به تهران برسيم. از ابتدا قرار نبود مانند احزاب جمع محدودي در تهران نشسته و براي كل كشور تصميم بگيرند. بنا بر اين بود انتخاب‌ها مردمي بوده و مردم هر شهرستان در انتخاب‌ها دخيل باشند. اكنون اعضاي شوراي مركزي تقسيم شده و هركدام مسووليت يك استان را متقبل شده‌اند كه افرادي را در استان‌هاي مختلف انتخاب كنند كه اين افراد مسووليت كار‌هاي تشكيلات در شهرستان‌ها را بپذيرند.

فكر مي‌كنيد جمنا در شهرستان‌ها بر خلاف تهران مورد اقبال عمومي قرار خواهد گرفت؟

موضوع آن است كه نيرو‌هاي فعال و سياسي ما در وهله اول بايد به اين جمع پيوسته و سپس فعاليت مردمي خود را انجام دهند. برگزاري جلسات و تقسيم وظايف در شهرستان‌ها بر عهده اين افراد خواهد بود.

اين موضوع پاسخ سوالي كه مطرح شد نيست. چه اتفاقي رخ داد كه جمنا متصور شد در شهرستان‌ها مي‌تواند موفق عمل كند؟

در انتخابات رياست‌جمهوري نيز كار ما از شهرستان‌ها آغاز شد. الان موضوع آن است افرادي كه در شهرستان‌ها هستند به كمك جمنا بيايند. در انتخابات رياست‌جمهوري گلايه‌هايي مبني عدم دعوت وجود داشت اما اين‌بار تلاش داريم تمام نيروهاي خود در شهرستان هارا كنار خود داشته باشيم. از اين رو نياز است كه كار از شهرستان‌ها آغاز شود.

اين اتفاق جنبه يك نمايش سياسي ندارد؟

خير؛ در كشور ما نگاه دراحزاب و تشكل‌ها از بالا به پايين است و از تهران براي شهرستان‌ها افراد را انتخاب مي‌كنند. ما در جمنا سعي داريم از مشاركت و پتانسيل همه افراد علاقه‌مند به جريان اصولگرايي در سراسر كشور استفاده كنيم.

آيا در آينده تمامي تفكرات جريان اصولگرايي مي‌توانند زير چتر جمنا جمع شوند؟

ايجاد وفاق كار ساده‌اي نيست و نياز به تدبير و انديشه دارد. بنا داريم در جمنا اين مهم را انجام دهيم. سعي داريم با تمامي افراد صاحب نظر، سياسي، علما، روحانيون و حتي منتقدين جمنا صحبت شده و افراد براي همكار اقناع شوند. جمنا طرحي براي وفاق است. ايده ديگري براي وفاق تاكنون وجود نداشته كه بخواهد همگرايي ايجادكند و جمنا از اين جهت پيشگام بود.

جمنا در نبود ايده‌هاي وفاق شكل گرفت؟

بله؛ اين جبهه در نبود ايده‌هاي ديگر كار خود را آغاز كرد و از همه افراد جريان اصولگرايي براي حضور در اين جبهه دعوت شد.

آيا در انتخابات ٩٨ جريان اصولگرايي مي‌تواند موفق شود؟

اميدوار هستيم با مكانيزم جمنا بتوانيم كار را جلو ببريم. در مجلس سازو كار با رياست‌جمهوري متفاوت است. در مجلس هر استان مي‌تواند نقش داشته باشد. يعني اگر مجامع استاني در اين انتخابات فعال شوند، آنها بهتر مي‌توانند كار را انجام دهند و چه بهتر از مركز در استان‌ها دخالتي صورت نگيرد و كار در همان شهرستان‌ها پيگيري شود.

هدف جمنا از حضور در شهرستان‌ها كسب كرسي‌هاي مجلس اين مناطق است؟

به گزارش نامه نیوز يكي از كاركرد‌ها اين است. انتخابات مجلس از اهميت زيادي برخوردار است. يكي از برنامه‌هاي جمنا براي چهار سال آينده انتخابات مجلس شوراي اسلامي است و گام بعدي شركت در انتخابات رياست‌جمهوري سال ١٤٠٠ است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید