ریاست اوست و قوس دار!/ هاکی باز هم بازنشسته می شود؟

  • ورزشی
  • سه شنبه ۵ دی ۱۳۹۶ ۹:۲۹
    کد خبر :183945

انتخابات فدراسیون هاکی در حالی فردا برگزار خواهد شد که با وجود هشدار سازمان بازرسی کل کشور و آیین نامه جدید انتخابات فدراسیون های ورزشی، باز هم رئیس قدیمی و بازنشسته این رشته در آن مدعی اول است.

ریاست فدراسیون‌ به عنوان یکی از کلیدی‌ترین ارکان وزارت ورزش و جوانان، نقش بسیار مهمی در اداره ورزش قهرمانی دارد و طبعاً عملکرد اجرایی و مدیریتی آن بیشترین تاثیر را در تعیین سرنوشت ورزشکاران دارد و یکی از ابتدایی‌ترین خصوصیات یک مدیر که با ورزشکاران جوان سر و کار دارد، شادابی، طراوت و انرژی است که در برخی فدراسیون‌ها سالهاست که شاهد مدیریت‌های طولانی مدیرانی فرتوت و مسن هستیم که با رویکرد و رسالت واقعی این مجموعه ها در تضاد است.

با وجودی که عنصر تجربه در این خصوص فاکتور مهمی است اما به تنهایی کافی نیست و چه بسا حضور چندین ساله یک مدیر در یک منصب می‌تواند اثرات زیانباری داشته و تحرک و پویایی را از آن مجموعه بگیرد.

چند شغله‌بودن و سالمندی مدیران پدیده‌ای که سال‌هاست روی برخی از فدراسیون‌های ورزشی سایه افکنده و هر بار از سوی دولت و نهادهای نظارتی، قوانینی برای پایان سلطه‌ آنان وضع می‌شود اما یا اجرایی نمی‌شود یا در کنار آن تبصره‌هایی برای دور زدن قانون یا فرار از آن ارایه می‌شود.

البته در ماه‌های اخیر با ورود قاطع سازمان بازرسی کشور شاهد اجرایی شدن بهتر این قانون هستیم هرچند هنوز هم تبصره هایی مانند سابقه ایثارگری برای دور زدن و فرار از آن وجود دارد. اما با این وجود بالاخره شاهد خداحافظی برخی مدیران باسابقه از صندلی هایشان بودیم. افرادی مانند محمود مشحون (بسکتبال)، احمد ناطق نوری (بوکس)، سیدمصطفی میرسلیم (نجات غریق و غواصی) سرانجام پس از سال‌ها مجبور به ترک کرسی‌هایشان شدند و البته هم‌چنان ردپای چند چهره دیگر هم باقی مانده که مهم‌ترین آنها بهرام شفیع رییس فدراسیون هاکی است که در سن 61 سالگی و پس از 12 سال ریاست بر فدراسیون هنوز بر ادامه حضور در این سمت پافشاری می کند در حالیکه بایستی جای خود را به شخص دیگری بدهد.

ریاست یک مجری ورزشی بر یک فدراسیون در حالیکه هیچ تخصص و سررشته ای از آن ندارد، محصول تفکرات پوپولیستی دولت های هشتم و نهم بود و از آنجا که رشته هاکی در ورزش ایران جایگاه کلیدی و مهمی ندارد و از اقبال عمومی چندانی برخوردار نیست، این میراث و این سنگ بنای غلط تا به امروز باقی مانده است.

مجری و گزارشگر ورزشی سالهای دور و نزدیک صداوسیما قصد خداحافظی با این کرسی را ندارد و فعلاً تنها با گزارشگری فوتبال خداحافظی کرده و همچنان مجری‌گری و ریاست بر فدراسیون را ادامه می‌دهد چرا که در انتخابات اخیر که قرار است در هفته جاری و 6 دی ماه برگزار شود، بازهم ثبت‌نام نموده است.

شفیع که نیروی رسمی صداسیماست، مدعی است که مدرک ایثارگری و سابقه حضور در جبهه را دارد و می‌خواهد از این تبصره برای ادامه حضورش در فدراسیون استفاده کند که البته دارای ابهامات زیادی است و مشخص نیست فردی که در زمان جنگ مجری برنامه‌های ورزشی صداوسیما بوده چطور و با چه عنوانی در جبهه‌های حق علیه باطل خدمت کرده است؟ در خط مقدم بوده و به عنوان رزمنده حضور یافته یا گزارشگر؟ گزارشگری در چه منطقه و چه ژانری؟ و بسیاری ابهامات دیگر و اینکه برای فدراسیونی که بخش اعظم جامعه هدفش جوانان پرشور و پرانرژی هستند، چه اصراری به ادامه حضور یک مدیر پیر و بازنشسته وجود دارد؟ آن هم پس از چندین دوره متوالی!

آیا گزارشگری فوتبال سخت است یا مدیریت یک فدراسیون که بهرام شفیع به این نتیجه رسیده دیگر توانی برای اولی ندارد اما برای دومی همچنان توانمند و سرشار از انرژی است! اتفاقی که سبب شده رشته هاکی با وجود همه استعدادها و ظرفیت هایی که وجود دارد، بازنشسته شود!

ضمن اینکه هنوز جنجال‌های برگزاری انتخابات چهارسال پیش از خاطر اهالی هاکی پاک نشده که در همان سال هم نماینده سازمان بازرسی معتقد بود که حضور شفیع در انتخابات غیرقانونی است و حتی به نشانه اعتراض جلسه را ترک کرد اما در عین شگفتی، انتخابات برگزار و بهرام شفیع چهارسال بر مسند فدراسیون تکیه زد.

به گزارش فارس، بنابراین در شرایط فعلی که در آستانه برگزاری انتخابات فدراسیون هاکی هستیم، لازم است هم سازمان بازرسی و هم وزارت ورزش و جوانان با جدیت بیشتری در این خصوص ورود کرده و اجازه ندهند همچنان شاهد دور زدن قانون و حضور نیروهای بازنشسته در فدراسیون ها باشیم و امید است تا با اجرای دقیق قانون پس از سالها شاهد حضور چهره ای جدید و با برنامه های جدید بر مسند ریاست فدراسیون هاکی باشیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید