اعتیاد به بازی های رایانه ای در دسته مشکلات سلامت روان سال۲۰۱۸

    کد خبر :183919

برای اولین بار سازمان بهداشت جهانی «اختلال اعتیاد به بازی های رایانه ای» را در فهرست بین المللی بیماری ها به عنوان مشکل سلامت روان در سال ۲۰۱۸ اعلام کرد.

درحالیکه مطالعات زیادی موثربودن بازی های رایانه ای را در پیشگیری از افسردگی و زوال عقل (دمانس) نشان داده اند، اما سازمان بهداشت جهانی در فهرست جدید خود بازی های رایانه ای را در قالب یک مشکل سلامت روان دسته بندی کرده است. این فهرست آخرین بار ۲۷ سال گذشته و در سال ۱۹۹۰ به روز شده بود.

بعد از نظارت بر بازی های رایانه ای به مدت یک دهه، این سازمان تصمیم گرفت که برخی از بازیکنان افراطی را در گروه افراد مبتلا به مشکل سلامت روان رده بندی کند.

طبق اعلام این سازمان، معیار این تصمیم این بوده است که بازی های رایانه ای چنان اولویت زندگی فرد باشد که از سایر علایق وی پیشی گرفته باشد.

مشخص شد برخی بازیکنان مدت های بسیاری طولانی در مقابل کنسول بازی نشسته و از همین رو دچار کمبود خواب و کاهش فعالیت فیزیکی و قرارگیری در معرض نورخورشید می شوند.

البته محققان این سازمان تاکید می کنند که همه بازیکن های گیم ها در این گروه قرار نمی گیرند بلکه ۰.۲ تا ۱ درصد آنان دچار این اختلال هستند.

به گزارش مهر، همچنین محققان دریافته اند بازی های اکشن مانند Call of Duty و Grand Theft Auto موجب تهی شدن مرکز اصلی حافظه مغز موسوم به هیپوکامپ می شوند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید