عربستان باز هم ایران را متهم کرد

    کد خبر :183835

سخنگوی وزارت کشور عربستان طی نشستی خبری ایران را به حمایت از گروه‌های تروریستی متهم کرد.

به گزارش فرارو به نقل از العربیه، سرلشکر منصور الترکی، سخنگوی وزارت کشور عربستان طی نشستی خبری درباره جزئیات کشته شدن یک قاضی شیعه در منطقه شیعه‌نشین قطیف گفت: عربستان با گروه‌های تروریستی مواجه است که با ایران رابطه دارند.

وی افزود: کشور‌های حامی تروریسم، ادله جرم درباره حمایت‌شان از (گروه‌های تروریستی) باقی نمی‌گذارند. ادله‌ای که آن‌ها را در سطح جهان محکوم می‌کند. این کشور‌ها گروه‌هایی تاسیس می‌کنند که تمام ماموریت‌های تروریستی شامل پشتیبانی و تامین مالی را به نمایندگی از آن‌ها انجام می‌دهند. این چیزی است که ما در حوثی‌های یمن و حزب الله لبنان شاهد آن هستیم.

چندی پیش محمد جیرانی، قاضی اداره اوقاف و ارث در منطقه شیعه‌نشین قطیف عربستان ربوده و سپس جنازه دفن‌شده او پیدا شد. وزارت کشور عربستان روز دوشنبه اعلام کرد که این قاضی شیعه، توسط ربایندگان به قتل رسیده است.

مقامات امنیتی عربستان دو نفر را به عنوان مجرم این پرونده معرفی کردند. یک نفر بازداشت و دیگری در حین درگیری با پلیس کشته شد.

وزارت کشور عربستان ضمن تاکید بر ادامه مقابله دستگاه‌های امنیتی با این گونه جرایم تروریستی، قاتلان شیخ جیرانی را “عاملان بیگانگان” توصیف کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید