بهره برداری نهایی باند ۲۹ مهرآباد امکان سنجی شد

    کد خبر :183623

ارزیابی امکان بهره برداری نهایی از باند ۲۹ راست فرودگاه مهرآباد با حضور معاون هوانوردی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی و نماینده سازمان هواپیمایی انجام شد.

علی رستمی، مدیرکل فرودگاه بین المللی مهرآباد، با اعلام این خبر توضیح داد: بیش از یکسال است که عملیات عمرانی باند ۲۹ راست این فرودگاه با تلاش کارکنان فرودگاه مهرآباد در قسمت های عملیاتی، فنی و مهندسی همچنین تسهیلات فرودگاهی درحال اجراست.

وی درباره اقدامات پایانی برای بهره‎برداری نهایی از این باند افزود: آماده‎سازی زیرساخت‎های این پروژه بعد از اتمام باند بتنی، عملیاتی بزرگ است که فعالیت مضاعفی را می‎طلبد. در این بخش از پروژه، نصب و راه‎اندازی روشنایی باند بتنی از قبیل کاترزنی، کرگیری، زدن کانکشن باند و کابل‎های ثانویه و اولیه، بتن‎ریزی چراغ‎ها، سیلندرگذاری و نصب چراغ‌ها رو به اتمام است و زیرساختهای پست برق ۲۹ نیز فراهم شده است.

وی گفت: همچنین به منظور انجام روشنایی دو طرف باند به طول ۸۴۰۰ متر و نیز تاکسی‎وی‎های مربوط عملیات سیویل و رک کابل‎کشی بالغ بر ۱۰۰ کیلومتر در حال انجام و رو به پایان است که با ارزیابی مسئولان ستادی وسازمان هواپیمایی به منظور ایمن سازی سطوح پروازی و رفع عدم تطابقها به زودی به بهره برداری نهایی میرسد.

رستمی افزود: ارزیابان باند ۲۹ راست فرودگاه بین المللی مهرآباد درباره موانعی که می‎تواند بهره‎برداری نهایی از این پروژه را با به تاخیر بیاندازد، گفت وگو کرده اند و در بازدید مشکلات ومسائل عملیاتی باند ۲۹ راست امکان سنجی شده است.

وی همچنین اظهار امیدواری کرد که به زودی موانع پروازی اطراف باندها برطرف شوند و از بررسی مجدد باند ۲۹ تا ششم دی ماه خبر داد.

به گزارش ایسنا،رستمی اظهار کرد: به طور متوسط روزانه ۴۰۰ نشست و برخاست در فردگاه مهرآباد انجام می شود و همزمانی عملیات اجرایی نوسازی این باند با این حجم از نشست و برخاست با حساسیت زیادی همراه است. سالیانه بیش از ۱۸ میلیون مسافر از طریق فرودگاه مهرآباد تهران جابه جا می‌شوند و بهره‎برداری از باند ۲۹ راست نشست و برخاست هواپیماها را بیش از پیش تسهیل خواهد کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید