ضرورت توسعه شتابان صنعت پتروشیمی

    کد خبر :183518

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با تأکید بر شتاب گیری هرچه بیشتر توسعه این صنعت در کشور گفت: این شرکت از سرمایه گذاران طرح های توسعه ای پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان حمایت می کند.

به گزارش بازتاب به نقل از شانا، سیدرضا نوروززاده، صبح (یکشنبه، ۳ دی ماه) در دیدار با مهدی کرباسیان، رئیس هیئت عامل ایمیدرو با تاکید بر اهمیت توسعه صنعت پتروشیمی در سواحل جنوبی کشور به دلیل وجود زیرساخت های لازم اظهار کرد: سرمایه گذاری و تامین مالی طرح های توسعه ای در منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان می تواند منجر به تحول در این منطقه شود.

وی با اشاره به حمایت شرکت ملی صنایع پتروشیمی از سرمایه گذاران در طرح های توسعه ای منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان، ادامه داد: کارگروه ویژه این طرح باید مسائل را با جدیت دنبال کند و تلاش بیشتری برای رفع موانع انجام دهد تا طرح جامع منطقه نهایی شود.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی تصریح کرد: درباره توسعه صنعت پتروشیمی نباید درنگ کرد و فعالیت های توسعه ای باید شتاب بگیرد.

زمینه‎های لازم برای توسعه منطقه پارسیان فراهم است

مهدی کرباسیان، رئیس هیئت عامل ایمیدرو نیز در این جلسه از مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی درخواست کرد تا با هماهنگی با وزارت نفت و وزارت امور اقتصادی و دارایی برخی موارد را که باید برای آنها مجوز قانونی کسب شود را پیگیری کند تا سرمایه گذاران با اطمینان بیشتری اقدام به سرمایه گذاری کنند.

وی به توانایی های شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و بانک پاسارگاد برای ساخت بخش پتروشیمی منطقه اشاره کرد و گفت: سرمایه و تجربه مسیر توسعه این منطقه را هموار خواهد کرد و زمینه‎های لازم برای فعالیت فراهم است.

رئیس هیئت عامل ایمیدرو افزود: در صورت نیاز آماده واگذاری بخش پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان به وزارت نفت و شرکت ملی صنایع پتروشیمی هستیم.

کرباسیان ادامه داد: چند شرکت معتبر و چند ملیتی اروپایی خواستار سرمایه گذاری و حضور در بخش پتروشیمی منطقه شده اند که با نهایی شدن طرح جامع، مذاکره با این شرکت ها به طور جدی دنبال خواهد شد.

آمادگی شرکت پتروشیمی خلیج فارس برای حضور در پارسیان

عادل نژادسلیم، مدیرعامل شرکت پتروشیمی خلیج فارس نیز با تاکید بر اهمیت منطقه پارسیان اظهار کرد: تأمین خدمات جانبی نظیر آب برق و بخار، خوراک و فاینانس باید با همکاری تمامی متولیان امر در این منطقه به جد پیگیری شود.

منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان در محدوده ای افزون بر ۱۰ هزار هکتار در شهرستان پارسیان هرمزگان واقع شده و تحت نظارت و مدیریت سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) اداره می شود. شهرستان پارسیان در غرب استان هرمزگان و ۳۰ کیلومتری عسلویه واقع شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید