ارائه جدیدترین دستاوردهای علمی در حوزه پاتولوژی

    کد خبر :183483

دبیر علمی نوزدهمین همایش‌ سالانه و دومین همایش بین المللی آسیب شناسی و طب آزمایشگاه از ارائه جدیدترین دستاوردهای علمی در حوزه پاتولوژی در همایش‌ امسال خبر داد.

دکتر مریم ابوالحسنی، در آستانه برگزاری نوزدهمین همایش‌سالانه و دومین همایش بین المللی آسیب شناسی و طب آزمایشگاه، گفت: همایش سالیانه آسیب شناسی مهمترین حرکت علمی رشته در سطح کشور و فرصتی مغتنم برای تبادل علمی، آگاهی از تازه‌های پاتولوژی، روش‌های جدید آزمایشگاهی، همچنین بهره مندی از محضر استادان مطرح داخلی، خارجی و تبادل نظر با سایر متخصصین است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران، افزود: همایش سالیانه آسیب شناسی موجب ارتقاء دانش جامعه پزشکی کشور خواهد شد. علاوه بر دستاوردهای علمی شاید یکی از بهترین اتفاقات همایش دیدار دوباره جامعه پاتولوژی کشور است.

وی ادامه داد: برای انتخاب اولویت‌های علمی در ابتدا از اساتید کمیته علمی انجمن آسیب شناسی دعوت شد و بعد از مشورت با موضوعاتی که همکاران بیشتر با آنها در ارتباط هستند، شامل مباحث بیوشیمی، میکروبیولوژی، مدیریت کیفیت، پاتولوژی پستان، گوارش و زنان، با اختصاص زمان‌های مناسب به عنوان محورهای اصلی همایش در نظر گرفته شد.

ابوالحسنی ادامه داد: البته به مباحث تخصصی‌تر یا مباحثی که گروه کمتری از همکاران در آن قسمت مشغول بکار هستند، مانند ایمونولوژی، پاتولوژی پوست، کبد، ریه، بافت نرم، اوروپاتولوژی، سر و گردن، هماتوپاتولوژی شامل پاتولوژی ملکولی هم با اختصاص زمان کمتر پرداخته می‌شود.

وی بیان داشت: البته مباحث روز همچون مدیریت بهره وری و موضوعات مربوط به آزمایشگاه مانند بحث تجمیع آزمایشگاه‌ها هم در برنامه‌های امسال گنجانده شده است که در مجموع حدود ١٦ مبحث برای ارائه در همایش در نظر گرفته شده است.

دبیر علمی نوزدهمین همایش‌ سالانه و دومین همایش بین المللی آسیب شناسی و طب آزمایشگاه گفت: امسال در کل تعداد۲۵۰ مقاله برای همایش فرستاده شده بود که۱۰۰ مقاله مربوط به بخش دانشجویی بود. برای انتخاب مقاله در هر دو بخش از اعضای کمیته داوری همایش که شامل همکاران شهرهای مختلف بودند، دعوت شد.

ابوالحسنی ادامه داد: در مجموع ۷۹ مقاله در بخش فارغ التحصیلی و ۳۲ مقاله دانشجویی پذیرفته شد که به علت محدودیت زمانی بیشتر آنها به صورت پوستر ارائه می‌شوند و تنها ۴ مقاله از هر دو بخش، به صورت سخنرانی خواهند بود. در مجموع کیفیت مقالات مناسب بود اما اگر امکان چاپ خلاصه مقالات در شماره ویژه‌ای از مجله انگلیسی انجمن پاتولوژی فراهم شود، قطعا انگیزه‌ای خواهد بود برای همکاران که مقالات با کیفیت‌تری را برای همایش ارسال کنند.

به گزارش مهر، همچنین در افتتاحیه این همایش جشنواره اساتید بزرگوار دکتر بهادری – دکتر دبیری به منظور تقدیر از اساتید، دستیاران و محققین برجسته این رشته برگزار خواهد شد. بزرگداشت استاد دکتر سید ضیا الدین تابعی نیز برگزار می گردد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید