اشتباه یک پزشک باعث مثبت شدن دوپینگ پسرم شد

  • آرشیو
  • دوشنبه ۴ دی ۱۳۹۶ ۱۱:۰۳
    کد خبر :183227

پدر آیدین علیاری رکابزن جوان دوپینگی معتقد است که قصور پزشک باعث شده تا آبروی وی و فرزندش برود و از نظر قضایی پیگیر ماجرا شده است.

دوپینگ در دوچرخه سواری و این بار مثبت شدن تست آیدین علیاری رکابزن جوان ۱۷ ساله ای که در مسابقات قهرمانی کشور عنوان نخست را از آن خود کرد اهالی این رشته را شوک زده کرد. پدر آیدین که خود از اهالی این رشته ورزشی است در گفتگویی مشکلات پیش آمده را ناشی از قصور پزشکی می داند و می خواهد از حیثیت خود و فرزندش دفاع کند.

بهنام علیاری پدر این رکابزن جوان در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه ناخواسته درگیر مسئله ای شدیم که مات و مبهوت و وامانده ایم، گفت: متاسفانه بی سوادی یک پزشک و تجویز یک دارو در سال گذشته ناخواسته ما را وارد این موضوع کرده است. البته ایشان هم ناخواسته این دارو را داده و می گوید من نمی دانستم که فرزند شما می خواهد ماه ها بعد قهرمان کشور بشود و به مسابقات آسیایی برود.

وی افزود: ما با این پزشک درگیر هستیم چرا که از نظر قضایی آبروی من را برده است. بنده به عنوان قهرمان اسبق این رشته، مدرس و داور بین‌المللی بعد از آقایان پراش و چایچی سومین پیشکسوتی هستم که این جسارت را به خود دادم که پسرم را وارد این رشته کنم. ۶ سال است روی او کار کرده و سرمایه گذاری کردم تا رشته خودم را ادامه دهد و ادامه دهنده راهم باشد. با هزاران آرزو او را به این حیطه آوردم تا افتخارات خانوادگی ام را تکمیل کند نه اینکه کاری بکنم که با آبرو و حیثیت من و حتی خودش که یک جوان است بازی شود.

وی تاکید کرد: من هیچ وقت نمی خواستم این اتفاق برای فرزندم بیافتد. می خواستم او یکی از بهترین های تیم ملی بشود و همین طور هم بود. او بهترین نفر جوانان ایران شد.

داور بین المللی دوچرخه سواری کشورمان خاطرنشان کرد: من از چند متخصص و پزشک غدد گواهی دریافت کردم. تزریق این دارو در خرداد سال گذشته تداخل شده با سن بلوغ آیدین! در آن زمان من داور تور بین المللی آذربایجان بودم و وقتی پسرم بیمار شده همراه با مادرش به پزشک مراجعه کرده است. دکتر به جز سرمی که به وی زده یک تستسترون عضلانی هم تجویز کرده است. این دارو در بدن وی آبسه کرده و ذره ذره وارد بدنش شده و در بدن وی ماندگاری داشته است. هیچ ورزشکاری مخصوصا اگر بچه باشد داروی خود را چک نمی کند. اگر من حضور داشتم به هیچ وجه نمی گذاشتم این تزریق را داشته باشند.

وی ادامه داد: متاسفانه تست آیدین دو بار مثبت شده است. او یک بار در مسابقات لیگ قهرمان قهرمانان، اول شده و بار دوم در مسابقات قهرمانی کشور در یزد که نماینده جهانی در آن حاضر بوده و تست ها را دریافت کرده است. به این ترتیب نمونه ها دوبار مثبت شده است. البته اگر همین الان هم تست بگیرند باز هم تست دوپینگ آیدین مثبت است.

مدرس دوچرخه سواری کشورمان افزود: من به تهران آمدم و مدارک را ترجمه کردم تا به مراجع ذیصلاح و فدراسیون جهانی ارسال کنم. من حتی از دکتر بیمارستان دولتی گواهی دریافت کرده ام. دکتر خودش شرح ماوقع را نوشته که نمی دانسته این پسر ورزشکار است. این مدارک را به فدراسیون جهانی ارسال می کنم. متاسفانه در این مدت فدراسیون هم ذره ای به ما کمک نکرد. البته خودشان این روزها درگیر مسائلی همچون دوپینگ سرمربی تیم ملی هستند.

وی در پاسخ به این سئوال که چرا بیشتر دوچرخه سواران آذربایجانی تست دوپینگشان مثبت می شود، گفت: اصلا این طور نیست که بیشتر ورزشکاران دوپینگی از آذربایجان باشند. البته قبلا تستهای احد کاظمی، صمدپورسیدی و رحیم امامی که سال گذشته در تور آذربایجان بود مثبت شده اما تست بچه های دیگر شهرها و تهران هم که نمی خواهم نام ببرم هم مثبت بوده است. نمی خواهم نام ببرم اما حتی نفری که می گوید بچه های آذربایجان تست هایشان مثبت است نفرات تیم‌ش دوپینگی بوده اند!

علیاری در پاسخ به این پرسش که چند سال گذشته یکی از مربیان آذربایجانی گفته بود بسیاری از دوچرخه سواران تست دوپینگ و حتی تست دوپینگ خونی هم می کنند؛ آیا این موضوع از نظر شما که داور و مدرس این رشته هستید صحت دارد یا خیر؟ گفت: من داور هستم؛ پزشک نادو نیستم و درجریان قرار ندارم. اما آمار دوپینگی هایی که می شنویم دال بر دوپینگ خونی نیست و همه تزریقی هستند. متاسفانه دوپینگ بلایی است که این روزها بر سر دوچرخه سواری ایران آمده و نمی دانم مقصر آن کیست؟

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید