ناتوانی دولت در حمایت واقعی و کافی از سینما

    کد خبر :183043

محسنی‌نسب گفت: وقتی کسانی که ذی نفع هستند، منافع شخصی خود را به منافع کل سینما ارجح می‌دانند؛ طبعاً حق اهالی سینما ضایع می‌شود.

محسن محسنی‌نسب تهیه‌کننده و کارگردان سینما، درباره اینکه مدیران، مسئولان و متولیان سینما تا چه حد تمایل دارند خود را در انجام کارها و اعمال نظرها به روز کنند، گفت: برخی مسئولان سینمایی با تمام مشکلات موجود، سعی می‌کنند به روز باشند. در نتیجه بقیه افرادی هم که از آنها خط مشی می‌گیرند باید تلاش کنند، در راستای اهداف مدیران خود پیش بروند.

وی افزود: از آنجا که دولت به لحاظ بودجه کمک های قابل تاملی نکرده و دستش در این زمینه بسته بوده و بودجه‌ای که امسال برای سینما تعیین کرده ناچیز است؛ رئیس سازمان سینمایی هم نمی تواند نقش ویژه‌ای را ایفا کند.

این کارگردان بیان کرد: وقتی دست دولت بسته می‌شود، بار سینما بر دوش بخش خصوصی می‌افتد که خود آنها هم با مسائل و مشکلات عدیده‌ای روبرو هستند. طبیعتاً با این شرایط عدالت از بین می‌رود و بیشتر بحث رانت و رابطه در انجام کارها پیش می‌آید.

وی تصریح کرد: به عنوان نمونه یکی از خروجی‌های ناتوانی دولت در حمایت واقعی و کافی از سینما، ناعدالتی در انجام امور شورای صنفی نمایش است که امسال به اوج خود رسید؛ این شورا چتر حمایتی خود را بیشتر روی خود و افراد نزدیک به خود باز کرده است.

محسنی‌نسب در پایان خاطرنشان کرد: بدیهی است وقتی کسانی که ذی نفع هستند و به عنوان تصمیم گیر در رأس نمایش فیلم در سینما قرار دارند، منافع شخصی خودشان را به منافع کل سینما ارجح می‌دانند؛ طبعاً حق اهالی سینما ضایع می‌شود. برای برقراری حق و عدالت، بهتر است دولت و سازمان سینمایی، تصمیم گیر نمایش فیلم در سینماها باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید