نقشه مراکز «تخلیه امن» تهران منتشر شد

    کد خبر :182979

شهرداری تهران نقشه مکان‌های امن برای پناه بردن در هنگام زلزله را برای مناطق مختلف پایتخت منتشر کرده است.

سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران وابسته به شهرداری “مراکز تخلیه امن اضطراری” را به صورت جداگانه برای محله‌های مختلف شهر تهران به همراه راهنمایی برای زلزله منتشر کرده است.

این مراکز عمدتا شامل پارک‌ها، بوستان‌ها و فضاهای باز می‌شود. در هر محله تعدادی از مدارس هم مشخص شده که “در صورت کمبود فضا در مراکز تخلیه” شهروندان می‌توانند از حیاط آن استفاده کنند.

مراکز امن را اینجا ببینید

زلزله اخیر در استان تهران که چهارشنبه شب ۲۹ آذر پایتخت را لرزاند، باعث نگرانی بسیاری از شهروندان شد که برای در امان ماندن از پس‌لرزه‌های احتمالی یا زلزله‌ای دیگر، شب را در خیابان گذراندند.

هجوم مردم به خیابان‌ها در روزهای اوج آلودگی هوا باعث ترافیک و ایجاد صف‌های طولانی در مقابل پمپ بنزین‌ها در نقاط مختلف شهر شد.

در راهنمای شهرداری تهران از ساکنان هر محله خواسته شده فقط از مراکز تخلیه معرفی شده استفاده کند و از رفتن به مراکز دورتر خودداری کنند.

به نوشته این راهنما تخلیه امن اضطراری به فرایندی گفته می‌شود که “طی آن افراد هنگام وقوع زلزله یا خطرات ناشی از آن یا احتمال وقوع خطر، محل سکونت خود را ترک کرده و تا زمان رفع خطر به مدت ۷۲ ساعت در مراکز تخلیه اضطراری مستقر می‌‍شوند.”

در این نقشه‌ها مسیرهای امنی هم مشخص شده که “مسیرهای کوتاه، عریض و امن حدفاصل محل سکونت تا مرکز تخلیه اضطراری در محله هستند”.

در نقشه‌های شهرداری بیمارستان‌ها، مراکز درمانی و داروخانه‌ها هم مشخص شده‌اند.

سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از شهروندان خواسته راهنمای منتشرشده را به دقت بخوانند و درباره آن با خانواده و همسایگان هم گفت‌وگو کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید