«والورده» فراتر از یک مربی/ اخلاق‎مدار و با استعداد

  • آرشیو
  • یکشنبه ۳ دی ۱۳۹۶ ۱۴:۱۱
    کد خبر :182726

سرمربی بارسلونا توانست تمام بحران‎ها را پشت سر بگذارد و بعد از ال‎کلاسیکو نیمی از راه قهرمانی را در اسپانیا برود.

به گزارش مهر، اگر بخواهیم تیم فوتبال بارسلونا را معرفی کنیم باید بگوییم این تیم، تیم لیونل مسی است، پائولینیو در آن حضور غیرمنتظره‎ای‎داشته، یوردی آلبا در کناره‌ها عالی حرکت می‎کند، آندرس اینیستا و بوسکتس هم ستاره‎های کهنه‎کار این تیم هستند. در این تیم بازیکنانی مانند سوارس، روبرتو و پیکه هم هستند که در یک بازی شما را ناامید و در دیگری متعجبتان می‎کنند. این تیم توماس فرمالن را دارد که بعد از مدت‌ها مصدومیت آمده و خوب کار می‎کند و ایوان راکیتیچ در میانه زمین همیشه پرکار است.

اما بالاتر از همه این‌ها، این تیم، ارنستو والورده را دارد. با سیستم ۲-۴-۴ و یکدستی تیمش در دفاع و تاکتیک‌هایش. شاید بعد از برد ۳ بر صفر در ال‎کلاسیکو هفته هفدهم که روز شنبه در برنابئو برگزار شد بهترین زمان برای تمجید از او است.

او مربی‎ای است که در کنفرانس‎های مطبوعاتی با خبرنگاران مهربان است، فراتر از مردم عادی است، دیپلماسی برایش اهمیت زیادی دارد و به همین روش هم توانسته بهترین‌ها را هدایت کند.

او جدایی نیمار را از یک مشکل به یک راه حل تبدیل کرد. مصدومیت دمبله هم روی عملکرد تیمش تاثیری نگذاشت. بعید است تیمی غیر از بارسا در اروپا باشد که برنامه‎اش را به این وضوح که والورده می‎داند، بداند. این تیم همیشه با برنامه بازی می‎کند. او و تیمش توانستند خودشان را در سخت‎ترین ورزشگاه‎های اروپا ثابت کنند، هم مقابل رئال در برنابئو و هم مقابل یووه در تورین.

والورده همه این کارها را هم بدون بالا بردن صدایش انجام داد. همیشه سرش بالاست و از بازی تیمش لذت می‏‌برد، با کسی تندی نمی‎کند، به همه هم این اجازه را می‎دهد تا لذت ببرند، از بازیکن تا هوادار. او و تیمش تا پایان سال ۲۰۱۷ بیش از نیمی از راه قهرمانی در لالیگا را رفتند. حالا وقتش رسیده بگوییم او همان اندازه که با استعداد و کاربلد است، دوست‎داشتنی هم هست.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید