مراکز درمانی پایتخت برای زلزله بالای ۷ ریشتر آماده نیستند

    کد خبر :182574

نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس با تاکید بر بهره برداری از تخت های جدید بیمارستانی در تهران، گفت:‌ امکانات درمانی تهران در حال حاضر پاسخگوی زلزله با قدرت بیش از ۷ ریشتر نیست.

محمدحسین قربانی درباره کمبود جدی تخت های بیمارستانی در تهران، اظهار داشت:‌ درزمان وقوع بحران در گام اول رسانه ها باید فضای کشور را آرام کنند، هر چند که در زمان وقوع بحران نه تنها در تهران بلکه در تمامی استان ها با بسیاری از کمبودها، مشکلات و موانعی مواجه خواهیم بود؛ البته با حجم ۱۵ میلیون نفری جمعیت تهران به وی‍ژه در بافت فرسوده و قدمت بالای بیمارستان ها، حجم مشکلات این کلانشهر در زمان زلزله بیشتر خواهد شد.

وی افزود:‌ با توجه به میزان آمادگی در مراکز درمانی و اورژانس فضا برای امدادرسانی تا حدودی خوب است، اما نمی توان انتظار داشت در بحران های عظیم مانند زلزله رودبار و زلزله های بیش از ۷ ریشتر در تهران این حجم از امکانات پاسخگوی مشکلات باشد؛ بنابراین باید فکری برای این معضل کرد، به هر حال بحران مدیریت کارشناسی می طلبد.

قربانی با بیان اینکه تعداد تخت های بیمارستانی در کشور به تعداد ۲۵ هزار تخت افزایش پیدا کرده است، تصریح کرد:‌ همچنین افزایش تخت های بیمارستانی در چندین مرکز درمانی دولتی و خصوصی برای تهران در دستور کار قرار دارد، بنابراین در تهران مهم ترین اولویت این است که تخت های اضافه شده هر چه سریع تر مورد بهره برداری قرار گیرد.

به گزارش مهر،نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت:‌ باید از تجربه زلزله کرمانشاه استفاده کرد، یعنی به شکلی مراکز درمانی را احداث نکرد که با حادثه ای تخریب و ویران شود، به طور حتم کیفیت سازه ها باید مورد توجه قرار گیرد. در بحران ها همین مراکز باید به ارائه خدمت بپردازند، ضمن اینکه درزمان بحران و در کمک رسانی تفاوتی میان بیمارستان های خصوصی و دولتی وجود ندارد، مدیریت بحران باید در ارائه خدمت همه دستگاه ها را بسیج کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید