روند قیمت بیت‌کوین نرمال نیست

    کد خبر :182295

رییس بانک مرکزی ژاپن، هاروهیکو کورودا، گفت: جهش اخیر قیمت بیت‌کوین غیرنرمال است.

رییس بانک ژاپن، این اظهار نظر را در کنفرانس خبری پس از دیدار ۲ روزه سیاست‌گذاری بانک مرکزی، بیان کرد.

در ژاپن، قیمت بیت‌کوین در بورس بزرگ این کشور، این ماه از ۲ میلیارد ین (۱۷۶۴۰ دلار) هم فراتر رفت که این، نسبت به قیمت ماه ژانویه که تنها حدود ۱۰۰۰۰۰ ین (۸۸۲ دلار) بود، جهشی ۲۰ برابری را نشان می‌دهد.

طبق گزارشات ارائه شده، کورودا گفته است: من در جایگاهی نیستم که این نظر را بدهم؛ اما اگر شما به نمودارها نگاه کنید، مشخص است که جهش قیمت‌ها، نرمال نیستند.

او همچنین گفت که بیت‌کوین، برخلاف ارزهای مرسوم، توسط بانک مرکزی یا دولت کنترل نمی‌شود و عملکرد مشابه پول را در پرداخت‌ها یا سپرده‌گذاری‌ها ندارد.

او گفت: بیت‌کوین برای اهداف سرمایه‌گذاری و فرضی، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در ماه گذشته هم پلیس اعلام کرد که از آوریل تا سپتامبر، ۱۵۰ مورد پول‌شویی در ارتباط با ارز دیجیتال و بیت‌کوین در ژاپن گزارش شده‌اند.

سال گذشته ژاپن قانون خود را اصلاح کرد تا تبادلات ارزهای دیجیتال من‌جمله بیت‌کوین را قانونی کند و به این ترتیب از استفاده آنها در فعالیت‌های مربوط به تروریسم و پول‌شویی جلوگیری کند و از منافع سرمایه‌گذاران هم پشتیبانی به عمل آورد.

به گزارش مهر،طبق این قانون اصلاح شده، می‌توان از ارزهای دیجیتال برای واریزها استفاده کرد اما بورس‌هایی که تبادلات بیت‌کوین را انجام می‌دهند باید در آژانس خدمات مالی این کشور ثبت شوند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید