کشف و ضبط بزرگترین محموله قاچاق عتیقه در ترکیه

  • حوادث
  • یکشنبه ۳ دی ۱۳۹۶ ۱۰:۵۱
    کد خبر :182293

پلیس ترکیه از کشف و ضبط محموله‌ای شامل بیش از ۲۶ هزار قطعه باستانی متعلق به تمدن‌های یونان، مصر و فلات آناتولی خبر داد.

به گزارش ایسنا، پلیس ترکیه می‌گوید طی عملیاتی گسترده با نام «عملیات زئوس» مانع از خروج این اشیای باستانی و هنری از کشور شده است.

پلیس ترکیه اعلام کرد که آثار باستانی ضبط شده در این عملیات از موجودیِ یک موزه با ارزش‌تر هستند. اداره کل امنیت ترکیه نیز اعلام کرد که قطعات باستانی ضبط شده به موزه باستان‌شناسی استانبول منتقل خواهند شد.

شمشیر منصوب به آشیل در جنگ مشهور تروا مربوط به دوره تمدن میسنی، سربند طلایی منقش به کتیبه هلیوس (ایزد یونان باستان)، تندیس اسکندر در زمان فتح هندوستان و مجسمه‌ای از دوران تمدن هیتی‌ها (۳ هزار سال پیش از میلاد مسیح) از جمله اقلام کشف شده در این عملیات بوده است.

به گزارش یورونیوز، مقامات پلیس ترکیه تاکید کردند که تحقیقات و رصد شبکه قاچاق اشیای باستانی در قالب عملیات زئوس سه ماه به طول انج امیده است. روز دوازدهم سپتامبر، ۱۲ مظنون در جریان این عملیات بازداشت شدند. شش نفر از مظنونان در استان دوزجه در شمال غرب ترکیه به هنگام فروش این قطعات باستانی ارزشمند دستگیر شدند.

هنوز معلوم نیست که این باند این همه اشیای باستانی و عتیقه را که می خواستند از کشور خارج کنند از کجا و چگونه به دست آورده‌اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید