معاون پشتیبانی سازمان نوسازی و تجهیز مدارس اعلام کرد

پیش بینی استاندارد سازی سیستم گرمایشی 30 هزار کلاس درس در سال جاری

    کد خبر :182271

معاون توسعه مدیریت، پشتیبانی و مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور گفت: 30 درصد از مدارس کشور به تخریب و بازسازی و یا مستحکم‌سازی نیاز دارند.

به گزارش ایسنا، علی شهری در حاشیه مراسم تودیع و معارفه مدیران‌کل نوسازی و تجهیز مدارس استان زنجان با بیان این‌که دولت، قدردان زحمات خیران مدرسه‌ساز است، اظهار کرد: خیران مدرسه‌ساز، اموال خود را برای خدمت به جامعه فرهنگی و نونهالان کشور ایثار می‌کنند و این جای تقدیر دارد. دولت هم اهتمام خود را برای رفع مشکلات پروژه‌های خیرساز به کار گرفته است و امسال شاهد رشد خوبی در اعتبارات تخصیص‌یافته برای تکمیل این دست از پروژه‌ها بودیم.

این مسئول با تاکید بر این‌که طی چند سال گذشته، اقدامات مطلوبی در راستای استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی مدارس صورت گرفته است، ادامه داد: سیستم گرمایشی بیش از 130 هزار کلاس درس در سطح کشور استانداردسازی شده است. با این وجود بین مدارس فرسوده و سیستم‌های گرمایشی غیراستاندارد وجه اشتراک وجود دارد و مدارسی با سازه‌های غیر مستحکم، سیستم گرمایشی غیر استانداردی هم دارد.

وی با تاکید بر این‌که اولویت استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی با مدارسی است که مستحکم باشد و بتواند بیشتر عمر کند، افزود: پیش‌بینی می‌شود که امسال سیستم گرمایشی 30 هزار کلاس درس استاندارد شود. همچنین در صورت تامین منابع مالی، سیستم گرمایشی بیش از 80 هزار کلاس درس نیز طی دو سال استاندارد خواهد شد.

شهری با تاکید بر این‌که اقدامات شرکت گاز و خزانه کشور برای تحقق این هدف جای قدردانی دارد، تصریح کرد: اگر روند تخصیص اعتبار به همین منوال ادامه یافته و تسریع شود، طی دو سال آینده سیستم گرمایشی همه مدارس کشور استانداردسازی می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید